dissabte, 22 d’abril del 2023

Montserrat - Monestir - Elefantet - Via Chachi Piruli 20/04/2023

Després de quasi quatre setmanes sense escalar ens fa especial il·lusió anar a Montserrat, i hem quedat amb el Ferran i l'Arseni per sortir plegats.

Quan estàs a fora del país un temps, sempre et venen ganes d'anar a escalar a Montserrat, però aquest temps també passa factura a l'hora de posar-te a la roca, et sens una mica estrany, només la confiança de repetir una via que hem fet unes quantes vegades et dona aquella mica de seguretat que et falta.

Avui l'aproximació serà curta, molt curta, sense adonar-nos ja estem a peu de via.

Iniciant el primer llarg, fàcil però que cal anar en compte doncs sempre està força brut. Les cabres sempre fan la seva feina i fan caure tot el que poden i més.

Només començà, penso si l'haurem encertat, però poc a poc, vaig guanyant alçada i confiança. La roca és extraordinàriament bona.

La primera reunió és ben còmoda. (foto Arseni)

Això cada cop es posa més dret.

Al darrera nostra l'Arseni i el Ferran ens van seguint.

D'aquest llarg surts ben afilat,

El tercer llarg curt, però amb algun passet a tenir en compte.

L'Ita puja com aquell qui res.

Des de la reunió admiro amb la solvència que puja l'Arseni, ja voldria pujar com ell a la seva edat.

Ara em toca fer la tercera de segon.

En Ferran sortint de la segona intentant recordar si l'havia fet o no, resulta que la va fer a l'any 1998. (Foto Arseni)

L'Arseni sortint de la tercera.

De la quarta no hem fet fotos perquè hi ha molta vegetació, però compte que hi trobarem un parell de passos a controlar.

En plena feina de la quinta tirada, aquí la roca torna ser excepcional.

El darrer llarg, comença fàcil fins un ressalt  on, gràcies a la roca, podrem gaudir d'uns passos força drets i bonics.

Sortint de la via.

L'Arseni arribant al cim.

En Ferran ben content.

Foto grup en el cim. Ara a veure on podem dinar.... (foto Arseni)

La Via: Una escalada de placa, amb molt bona roca i equipada amb parabolts. Només té un llarg, que li treu una mica d'atractiu a la via, que és el quart.

Aproximació: L'aproximació aquesta via és certament molt curta, amb 5 minuts serem a peu de via. Pugem per les escales dels pobres, passem el pont i pugem un xic, fins que ja veiem que estem sota la via, un caminet us portarà al peu de via.

1er llarg:  25 metres IV,  Un llarg que no és difícil, però que haurem de tenir cura amb la caiguda de pedres. Reunió en una alzina, al costat d'una figuera.

2on llarg: 35 metres, 8 parabolts, V+, 6ª, V+, V. Entrarem a la placa en un lloc que hi ha una canal per recollir les aigües, anirem progressant amb passos bonics, però que cal anar-los treballant, doncs sembla que les presses miren avall, poc abans d'arribar a una fissura trobarem uns passos més fàcils, però quan entrem a la fissura i la deixem per anar a l'esquerra, els passos són força fins i cal treballar-los, després perd un xic de verticalitat i ja arribarem a la reunió.

3er llarg: 15 metres, 2 parabolts, V, IV. Sortim de flanqueig a la dreta fins que veurem que podem pujar en tendència a l'esquerra per anar a cercar el primer parabolt, després tornarem a la dreta fins el següent parabolt i tot seguit seguirem vertical fins a la reunió.

4art llarg: 50 metres III, IV,V. 4 parabolts.   Sortim de la reunió per la dreta per entrar en una canal, compte amb la caiguda de pedres, seguim per la canal, amb trams molt fàcils i amb alguns passos més difícils abans d'entrar a la reunió.

5è llarg: 40 metres. 6a, V+, IV+, 7 parabolts.  Els primers passos són els més difícils, drets, i amb presses petites, després segueix vertical, però amb les preses un xic més cantelludes i que fan aquest llarg molt bonic.

6è llarg: 40 metres III, IV, 2 parabolts. Des de la mateixa reunió veurem el parabolt en un tram més dret, per arribar-hi pujarem recte per terreny fàcil, després superarem aquest tros més dret i assegurat fins arribar a la reunió.

7è llarg: 15 metres. II, grimpada fàcil. Reunió en una arbre.

Descens: Caminant a l'esquerra anant al mirador i després baixarem per les mateixes escales.