dilluns, 24 d’abril del 2023

Montserrat - Gorra Marinera - Via Per Davant entrant per la Via Sargantanes - 22/04/2023

Avui hem sortit de casa sense cap via pensada, després pel camí hem anat pensant d'anar a fer una via a la Miranda de Santa Magdalena, però per anar-hi, no sabíem quina via fer abans. Després, ja en el cremallera, hem decidit que podríem anar-hi per una via de la Gorra Marinera. Quan arribem, trobem una cordada que ja ha començat i dubtem, però al final ens hi posem i decidim que sortirem per la Via Per Davant que fa més temps que no fem i addicionalment ens porta bons records de quan vàrem començar a escalar.

Comencem un xic a l'esquerra per no trobar-nos amb l'altra cordada.  Menys els primers metres, que ni ha força liquen, la resta és una roca impecable, sembla mentida que amb les cordades que fan aquestes vies, la roca no estigui més polida.

L'Ita puja ràpid i s'ho passa molt bé.

Després fa dos llargs en un.

Una reunió ben situada a molt bones vistes.

Quan inicio la tirada li dic que pujaré fins dalt, però després faig reunió i així podrem fer alguna foto més,

Sortir per la dreta de la reunió  i veure Sant Benet i Trinitats al teu darrera fa molt goig.

Només queden 15 metres hi cal gaudir-los.

Aproximació: des de Sant Joan, agafarem el camí direcció a Sant Jeroni fins a passar pel peu de via. 5 minuts.

La Via: la combinació de vies queda un bon recorregut amb una dificultat moderada. La bona roca i l'equipament (parabolts) ens permetrà gaudir força. Recomanable.

1er llarg: 35/40 metres. V, IV+  Nosaltres hem agafat la tercera via de comptant d'esquerra a dreta, els primers metres son estranys pel liquen després i un cap passada la reunió la roca està neta i ens trobarem amb una escalada franca. Hi ha un tram difícil per superar un ressalt abans d'arribar a la reunió.

2on llarg: 60 metres. IV, III. Sortim verticals i a uns 20 metres trobarem una reunió, nosaltres hem seguit anant a la dreta i després ja vertical fins a la reunió.

3er. llarg: 30 metres.  IV+ Sortirem per l'esquerra en flanqueig ascendent i poc a poc anirem guanyant verticalitat, la roca és excel·lent i el fet d'anar sortint li dona el seu ambient. A uns 30 metres trobareu una reunió que si la feu podreu fer fotos al segon i si seguiu fins dalt no tindreu aquesta possibilitat.

4art. llarg: 15 metres, IV. Ara només us quedara uns metres verticals de placa fins el cim.

Descens: des del cim baixarem per la cara sud anant a buscar uns arbres, després anirem desgrimpant en direcció oest fins a trobar un ràpel de 20 metres que ens deixarà al coll amb la Magdalena Inferior.

Material: 8 cintes + R.

Dif. Màxima obligada: Vè.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!