divendres, 28 d’abril del 2023

Alt Urgell - Paret Bucòlica - Via Apatxe Rebel - 27/04/2023

Només pel nom de la via podem saber l'autor, com s'ha obert i intuir que hi haurà un bon equipament. Efectivament, estem parlant d'una via de la factoria d'en Joan Vidal, i oberta amb solitari. amb molt bon equipament i amb molta feina de sanejament a la roca. Per tant, el primer que volen fer és donar-li les gràcies per aquesta nova obertura.

Ja des de la carretera i amb la ressenya d'en Joan Vidal podrem veure perfectament cada llarg.

Des de que vàrem tornar del Nepal, només hem vist que un munt de cordades l'han anat a repetir aquesta via, així que per aquest dijous que hem quedat amb l'Arseni i el Ferran ens proposem anar-hi.

Quan arribem a l'aparcament veiem que hi ha dues cordades, una ja està a la segona reunió i començant la tercera tirada i l'altra ja està a la primera reunió. Tenim dubtes, ens preocupen les pedres que ens puguin caure, així que estem una estona veient que fem. Al final ens posem en marxa i a veure si estem de sort i no ens toca cap pedra.

Iniciant el primers passos de la via.

Per entrar a la reunió ens trobarem una placa on haurem de fer una bona tibadeta, per sort la pressa és molt bona, i el que de sota sembla molt difícil, quan t'hi poses resulta una placa molt agraïda.

L'Arseni que ens va al darrere apunt de superar la placa abans comentada.

Un segon llarg que es deixa fer molt bé, salvant-ne una petit ressalt que ens ho haurem de mirar una mica més. (foto Arseni)

En aquest pas l'Ita s'ha d'estirar força, doncs les bones presses estan un xic llargues (foto Arseni)

Entrant a la segona reunió.

Iniciant el tercer llarg, sense dubtes el més bonic de totes, amb una roca excepcional, passos de diedre, passos de bloc, passos de placa, tot són bons ingredients per gaudir d'aquest llarg.

Després de superar aquest diedre anirem a l'esquerra on ens trobarem amb un ressalt amb una pressa d'escàndol.

L'Ita sortint de la placa més bonica de la via.

L'Arseni en plena feina en el tercer llarg (Foto Ferran)

Sortint de la tercera reunió, on trobarem un pas explosiu i després es deixa fer molt bé fins l'inici de l'artificial.

En Ferran sortint de la tercera tirada (Foto Arseni)

Arseni en l'artificial de la quarta tirada. (Foto Ferran)

L'Ita sortint de la quarta tirada, que com sempre i seguint a la seva tradició ha pujat en Ao, sense els estreps.  El que porta és el meu que l'he deixat en el darrer pas.

Iniciant el cinquè llarg, amb l'estrep preparat per si fa falta, després quedarem gratament sorpresos de les bones presses que anirem trobant. Aquest llarg també és molt bonic.

l'Ita a la reunió amb el pantà molt baix d'aigua al fons.

Darrers metres de la cinquena tirada.

Iniciant el flanqueig del darrer llarg.

La cinquena reunió.

Sortint a la cresta final

Mentre, en Ferran va sortint de la cinquena tirada.  (Foto Arseni)

L'Arseni en el flanqueig. (Foto Ferran)

A la cresta final.

A tots quatre ens ha agradat molt la via i ens ho hem passat d'allò més bé.

Ressenya original d'en Joan Vidal que està super detallada.

Aproximació: Venint d'Oliana, passarem tres túnels i abans d'entrar en el quart ens desviarem a la dreta per agafar la carretera vella, a uns 300 metres trobarem l'aparcament. Des d'aquí tenim dues opcions, agafar la canal que surt uns metres abans d'arribar a l'aparcament fins que estem a l'alçada de la paret i després anar a la dreta fins a peu de via, o seguir uns 300 metres més caminant per la carretera fins que veurem un corriol que enfila vertical seguin la paret i en uns 20 minuts serem a peu de via.

La via: itinerari de 6 llargs, molt ben trobat, amb bona roca en general i un equipament super generós, fet que farà que sigui una via amb moltes repeticions. Totes les reunions són molt còmodes. A nosaltres ens ha agradat molt. Sensacional feina Joan Vidal. Molt recomanable.

1er. llarg: 35 metres. III, V, 6a.  Els primers metres van per terreny no massa dret fins que arribarem a sota d'una placa on haurem de fer uns passos un xic atlètics gràcies a la bona pressa.

2on. llarg:  30 metres. IV+, 6a-, V, IV.  sortirem per la dreta de la reunió per anar a buscar un ressalt, on trobarem els passos de la tirada, un cop superats anirem rectes fins a la reunió.

3er. llarg:  30 metres. V+, 6a+.  Superem un diedre molt bonic i anem en tendència a l'esquerra fins sota d'un ressalt on el superarem molt bé gràcies a les bones presses, després anirem a la dreta per entrar en una placa que primer anirem per la dreta de les assegurances i després per l'esquerra. Aquí trobarem passos molt bonics i difícils.

4art. llarg: 30 metres. 6a, V, Ae, V, IV.  Sortim verticals i superem un pas estrany, després anirem a l'esquerra fins situar-nos sota de l'artificial, que anirem fent molt bé,  fins que sortirem per la dreta i recte amunt fins a la reunió.

5è. llarg: 30 metres. Ae/Ao, 6a+, V.  Sortim amb un parell de passos d'Ae/Ao i després anirem a l'esquerra, la paret es posa vertical i sembla molt difícil des de sota, però quan t'hi vas posant, vas endevinant els passos amb molt canto i que et fan gaudir de valent.

6è llarg: 20 metres. IV. Flanqueig a la dreta fins a la reunió.  Ara només ens queda una grimpada fàcil per la creta.

Descens: pujarem per un corriol marcat en fites que ens portarà en un collet, després baixarem arran de la paret fins arribar a la canal que seguirem fins a la carretera. 45 minuts.

Material: 14 cintes exprés, R. i un joc d'aliens per si de cas. Nosaltres no hem posat res.

Oberta en solitari per en Joan Vidal.

1. Felicitats a tots, les vies del Joan mai son regalades 👍

1. Gràcies Pilar. Aquesta està molt equipada i es deixa fer molt bé.

2. Bona aquesta ¡ La Bucòlica té un ròcam molt bo i vertical, segur que l'heu gaudit. Enhorabona.

1. Ens ho hem passat de conya, una via per gaudir, si senyor!!