dissabte, 9 de juliol del 2022

Sant Llorenç del Munt - Les Arenes - Roques d'Aguilar - Via Rumba Catalana 08/06/2022

Les Arenes sempre és una bona solució pels dies de calor, aproximació curta, i a l'ombra unes hores al matí. Així que quedem amb el Ramir per fer una via nova que han obert aquest any.

El primer llarg puja recte per tot seguit anar a l'esquerra.

El segon llarg haurem d'anar superant els ressalts típics de la zona, amb una roca prou bona, però amb un xic més de liquen que a la part més alta.

En plena feina en el segon llarg.

En Ramir "apretant" a la sortida de la segona reunió.

Aproximació:
 Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a ma dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a ma esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a ma dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns és molesten.

Després seguirem per la pista fins a la primera casa que a ma dreta surt una pista que als pocs metres és converteix amb un camí. Anirem pujant per aquest camí fins que fa una ziga-zaga i al final de la mateixa veureu que surt un corriol que ens acostarà a peu de via. Mateixa aproximació que l'Aresta de La Sardana.

La Via: itinerari de 3 llargs, obert des de vaig amb les assegurances justes i necessàries. La via transcorre en paral·lel a l'Aresta de la Sardana. Recomanable.

1er llarg: 35 metres. III, II, III+. 3 parabolts. Pujarem verticals al primer parabolt i després anirem a l'esquerra per un tram molt fàcil que ens situarà en un ressalt que superarem i arribarem a una corda fixa que ens portarà a la 1ª reunió.

2on llarg: 35 metres. III, IV, V. 4 parabolts.  Pujarem per una placa on haurem d'anar superant els ressalts típics d'aquesta zona.

3er llarg: 25 metres. V, V-, III. 3 parabolts.  Sortirem per l'esquerra de la reunió amb un pas dret, després un segon ressalt que un cop superat, ja arribarem a la reunió per terreny fàcil.

Descens: ràpel per la mateixa via.

Material: 4 cintes + R. Opcional algun friend mitja. Nosaltres no vàrem posar res.