dijous, 7 de juliol del 2022

Montserrat - Plantació - Punta Pam a Pam i Mirador de Sant Joan - Via Josep Barberà - 7/7/2022

Avui ens trobem amb en Ferran i l'Arseni per repetir una via que tots hem fet, però que està en bona part a l'ombra.

Fent l'aproximació podrem observar la via, que malgrat hi ha ombra en algunes parts ja hi toca el sol.

Tot fent-la petar sense donar-nos compte ja estem al peu de via.

L'Ita comença i els altres esperem el nostre torn.

Només començar ja em surt l'Arseni al darrere i en Ferran l'assegura atentament.

Iniciant el segon llarg, sense dubtes el millor de la via, ben trobat, bona roca i amb passos molt bonics. La verticalitat ens acompanyarà en els 35 metres d'aquest llarg.

Mirant com fer el pas més difícil, cal superar un petit ressalt i em costa arribar a la pressa clau.

l'Arseni i en Ferran ens van seguint d'aprop, fet que ens obliga anar per feina.

Darrers metres abans d'entrar a la segona reunió.

Iniciant el tercer llarg per una aresta molt bonica.

Assegurant a en Ferran en la segona reunió.

Reunió en el cim de la Punta Pam a Pam.

Baixem caminant de la Punta Pam a Pam i comencem el quart llarg.

Pas molt bonic del darrer llarg.

La vessant sud del "Gorros" es veu molt esvelta des del cim del Mirador de Sant Joan.

En Ferran i l'Arseni sortint de la via.

Contents en el cim (Foto Arseni)

Avui ens ho passat sensacional, a tots quatre ens ha agradat repetir la via i el més important ha estat la bona companyia i els moments divertits, especialment per les parides que arribem a dir que són sempre motius d'alegria. Segur que en farem més.  Amb companys així dona gust.

Molt bona ressenya dels aperturistes.

Aproximació: des del Funicular de Sant Joan agafarem el camí que en direcció sud fins l'ermita de Sant Joan, ara pujarem una mica sense arribar a la trenca que va a l'ermita de Sant Onofre, doncs a la nostra esquerra veureu un corriol que baixa amb senyals blaves. Ara ens toca anar-lo seguint durant una bona estona passant trams per la carena, quan entrem el bosc baixarem fins un collet que el camí deixa a mà esquerra, i just quan el camí tomba a l'esquerra veureu que hi ha un corriol que ens permet seguir en direcció nord amb algun tros una mica brut. Passarem un tram que s'ha esllavissat per creuar una canal, seguim una mica més i a mà dreta ja veurem la roca. Al cap d'uns metres ja estareu a peu de via , inicials picades "JB".

La Via: itinerari dedicat al gran escalador i enamorat de Montserrat en Josep Barbera.  La via té 5 llargs on trobarem un segon llarg sensacional, els altres ben bonics. Totalment recomanable.

1er llarg:  55 metres. IV, III. 3 espits. Tirada de placa bonica amb algun ressalt.

2on llarg: 35 metres. IV+, V, V+, 6a/Ao, V+, V. 10 espits i 2 pitons. Mur vertical molt bonic amb un petit ressalt que podrem superar en 6a o amb Ao. Llarg preciós. Només per fer aquest llarg ja val la pena.

3er llarg: 40 metres. III. II.  Sortida per l'esquerra anant a buscar una aresta molt bonica, però al cap d'uns metres és tomba i es converteix amb una grimpada fins el cim de la Punta Pam a Pam.

4art. llarg: 45 metres. IV, IV+, III.  3 espits. Placa molt bonica que al principi és força dreta i després es tomba fins a la reunió.

5è. llarg: 30 metres. V+, V,  IV, III.  3 espits.  Només sortir de la reunió haurem de superar un ressalt que gràcies a un bon forat es supera molt bé, després escalada més fàcil fins el cim.

Descens: desgrimpada fàcil per vessant est.

Material: 12 cintes.+ R, un alien groc us anirà bé en el darrer llarg.

1ª Ascensió: 14.3.2010 per Oscar i Albert Masó.