diumenge, 31 de juliol del 2022

Balneario de Panticosa - Molondrio - Via Lady Lister. 26/7/2022

Aprofitem uns dies per anar al Pirineu Aragonès, en la zona de la Vall de Tena, tot i que hi hem anat unes quantes vegades, ens queden moltes coses per fer.

El primer escullin una via que han obert El Sendero Limite al Molondrio, un itinerari no massa complicat i amb una aproximació ben curta.

Foto al migdia quan ja baixàvem. A primera hora del matí no li toca el sol.

La via comença al costat mateix del camí i no ens costarà massa de veure el retol que indica l'inici.

Iniciant la via per una canal negra. Els primers dos llargs es poden empalmar.

La segona reunió. El tercer llarg és una rampa molt fàcil. Gairebé caminant.

Després de fer un canvi de reunió caminant iniciem el quart llarg amb un ressalt i una placa força bonica.

La cinquena és una placa molt fina, però que poc a poc li vas trobant el "tranquillo".

Sortint de la placa amb el Balneari al fons.

Iniciant la sisena tirada, senzilla però amb algun pas bonic.

Assegurant a la sisena reunió.

Setè llarg és una grimpadeta amb una bona tibada per entrar a la reunió, això si la podreu evitar entrant per la dreta, però el pas és bonic.

Ala vuitena tirada sortim a l'esquerra per superar un ressalt bonic i després placa fàcil fins a la reunió.

Assegurant en la setena reunió.

Gaudint dels passos de la vuitena tirada.

Després de fer un canvi de reunió ens situem al peu d'un diedre curt, però ben bonic.

Sortint del diedret, ara ens tocarà caminar uns 15 metres fins el proper diedre.

Ultim llarg curt però bonic.

Aquí ens hem trobat una família de sargantanes, n'hem comptat sis.

Bones vistes sobre el Balneari que està a tocar.

Un ratet al cim mirant l'entorn.

i una foto de record ben contents.

Aproximació: des de la Casita de Piedra agafarem el GR que puja a Bachimaña, passarem el mirador i seguirem fins que trobarem una cruïlla on anirem a la dreta. Ràpidament veurem que el camí baixa per creuar el riu per un petit pont. Seguirem el camí que puja i fa una ziga zaga. Si estem atents veurem un canal/diedre on comença la via, just a peu de camí. 20 minuts anant tranquils

La Via: itinerari de10 llargs, molt ben equipats, ideal per iniciar-se a fer vies de varis llargs. Els tres primers llargs segueixen un esperó, després creuarem un bosc i pujarem per unes plaques molt boniques.

Trobarem uns llargs d’adherència molt ben aconseguits i amb una roca excepcional. També, pot estar bé per continuar per alguna de les vies de la Paret de la Tubería , així farem uns quants metres més. Recomanable.

1er. Llarg: 25 metres. III. Grimpada fàcil per una canal.

2on. Llarg: 25 metres. III/IV, Pujarem per una placa agradable. Nosaltres les hem fet juntes.

3er. Llarg: 35 metres  I/II . Anirem caminant amb alguns ressalts on ens agafarem a la roca de tant en tant.  Des de aquí anirem a l’esquerra creuant un bosc (corda fixa)

4rt. Llarg: 20 metres. V-. Superem un ressalt per entrar en una placa fina molt bonica.

5è. Llarg: 25 metres. V+ . Placa d’adherència molt ben aconseguida. Cal fer confiança en els peus de gat. Reunió en un arbre.

6è Llarg: 25 metres. IV+. Placa molt agraïda.

7è. Llarg: 30 metres. III, ressalt de V+ evitable. Pugem per una placa fins un ressalt on haurem de fer una bona tibada.

8è. Llarg: 40 metres. V- , II. Sortim verticals en tendència a l’esquerra i després per una placa. Trobarem una reunió que la passarem fins un arbre. Aquí anirem caminant uns metres a la dreta fins al peu d'una espècie de diedre.

9è. Llarg: 30 metres. IV+ . Superem el diedret i després caminarem uns 15 metres fins al peu d’un altre diedre .

10è Llarg: 20 metres. V-. II.  Superem el diedre i després per placa fins a la reunió. Des d’aquí ens queden uns metres fins el cim.

Descens: baixarem per una curta canal fins a trobar un camí molt agradable que ens portarà al peu de via.

Material: 10 bagues exprés + R.

1a. Ascensió: Enrique Recio, Isabel Armendariz, i Julio Benedé. 9/2021

Apa a escalar que el mon s'caba!!