dilluns, 18 d’abril del 2022

Solsonès - Vilamala - Paret de la Batalla - Via Badalona 17/04/2022

Tornem a la Paret de la Batalla, aquest cop molt ben acompanyats amb el Ramir. Anirem a la via Badalona que ens falta a la col·lecció d'aquesta zona.

Mentre fem l'aproximació de baixada en Ramir s'arriba a fer una foto d'un projecte que està treballant.

Una aproximació ben curta ens deixa a l'inici dels ràpels. Nosaltres, que anàvem amb cordes de 60 metres, hem fet dos ràpels fins el peu de via. Compte que les cordes van justes.

Un primer llarg que es veu força bonic anima a l'Ita a començar.

En Ramir en el primer llarg.

La roca està prou sanejada però sempre cal anar en compte.

Tot fent el primer llarg de segon gaudint del llarg.

El segon llarg, comença amb un tram dret que es converteix amb una escalada agradable fins que arriba en un tram més dret que haurem de tibar un xic més.

Mirant per on podré superar un petit tram dret (Foto Ramir)

Ara els hi toca en Ramir i l'Ita a gaudir del segon llarg.

l'Ita en el tram més difícil de la via.

Últims metres abans d'entrar a la reunió.

En Ramir en el segon llarg.

En Ramir iniciant el tercer llarg. La primavera també arribat en aquesta paret i ho podem veure amb aquestes floretes grogues tan boniques.

Superant un petit ressalt del tercer llarg.

Una bona vista del meravellós entorn que envolta aquesta paret.

Un darrer llarg senzill ens portarà al cim.

Desmuntant la darrere reunió per parar-nos en un bon replà i plegar el material.

Foto cim

Durant aquest any hem fet quatre vies en aquesta zona, i donat que està orientada a cara est, en el pic de l'hivern té poc sol, però avui ha estat un dia meravellós, un dia primaveral, on hem gaudit molt de l'escalada, d'aquest extraordinari entorn i de la millor companyia.

Aproximació: des de Solsona agafarem la carretera que va a Coll de Jou, just en el quilometre 20, veurem una explanada a mà dreta on aparcar i un dipòsit d'aigua a mà esquerra. Des de l'aparcament anirem en direcció Est i ja anirem trobant fites, i cintes de roba que ens portaran a un bosquet on s'inicien els ràpels per la mateixa via. 15 a 20 minuts. La tornada la farem pel mateix camí.

La via: itinerari de 4 llargs que va entre La Bages i la Pedra Voladora, totalment equipat, on els tres primers llargs són els més bonics i el quart és una grimpada de tràmit. Recomanable.

Descens: en aquesta zona començarem baixant en ràpel per pujar després per la via. Nosaltres hem baixat en dos ràpels de 60 metres per la mateixa via.

1er llarg: 30 metres. IV+, V.  Un llarg de placa molt bonic que va primer a l'esquerra i després a la dreta.

2on llarg: 35 metres. IV, V, IV, 6a , V+. sortirem per la dreta de la reunió amb una escalada vertical i amb les assegurances justes i necessàries fins arribar sota d'un ressalt que superarem vertical gràcies a unes bones presses i després seguirem per terreny dret fins a la reunió.

3er llarg: 35 metres. IV, III. Sortim per l'esquerra i després tornem a la dreta just a la vertical de la reunió on trobarem un petit tram més dret que superarem i seguirem per terreny més fàcil fins a la reunió.

4art llarg: 30 metres. III/II. Grimpada final fins el cim.

Material: 14 cintes exprés + R

Dificultat: 6a obligat V/Ao

1ª Ascensió: Joan Baraldés i Francesc Panyella  Nov. 21

1. Es veu maca la via, sobretot si t'agrada escalar en conglomerat com és el meu cas. Enhorabona !

1. Jaume, la via està bé, però possiblement és més bonica la Bages. En un dia pots fer les dues tranquil·lament