divendres, 27 d’agost del 2021

Montserrat- Clot de la Mònica- La Pastereta - Via Petit Four

Tot baixant en ràpel de la via Pacho-Hidalgo vàrem poder veure la via oberta per en Joan Asín en solitari. La roca era boníssima i l'itinerari d'una lògica tremenda.

Tot i que per avui donaven força calor i que a la via li toca el sol ben aviat, hem decidit llevar-nos d'hora i confiar

que la fresqueta matinera ens acompanyes una bona estona.

L'Ita iniciant el primer llarg.

Hem anat fent l'aproximació protegits del sol fins que hem arribat a peu de via. L'Ita ben decidida ha començat el primer llarg, la placa i la bona roca és el seu terreny.

Aquest llarg és molt bonic i podem gaudir d'una roca excel.lent.

Mentre faig els darrers metres del primer llarg, ja vaig mirant com es presenta el segon.

Els primers metres ens haurem d'ajudar d'uns còdols gegants que hi a la dreta per pujar en diedre. Malgrat no donen massa confiança és veu que està sanejat a consciència. Després passarem a la placa gràcies a unes llastres molt bones, en aquest tram la paret és molt vertical i haurem de tibar de valent.

Tot i que anava mentalitzat per fer-la tota en lliure, hi hagut un pas que no m'ha sortit i he acabat fent Ao. Després l'Ita de segona, ha anat un xic més a l'esquerra i la fet perfecta.

Malgrat que en els darrers metres ja baixa la dificultat, l'escalada segueix sent d'allò més plaent.

Aprofitant els darrers passos.

Aproximació: des de l'aparcament de la Vinya Nova agafarem el camí amb direcció a Collbató fins que agafarem el camí que entra al Clot de la Mònica. Anirem guanyant alçada fent ziga-zagues fins que estarem sota la Cara Sud de la Pastereta que trobarem un corriol que ens portarà sota mateix d'aquesta vessant. Ara ens queda una mica de grimpada per situar-nos a la cara est on trobarem el peu de via. Va per un diedre a l'esquerra on podreu veure unes bagues en una savina.

La Via: ens ha agradat molt, està ben trobada, amb l'equipament just i necessari, una roca boníssima, i un itinerari amb una lògica aplastant. Totalment recomanable.

1er llarg: 35 metres. III, IV+, IV.  5 Assegurances i una savina. Pujarem per una rampa fàcil fins a sota de la savina. Aquí haurem de superar un petit desplom on la savina ens hi ajudarà. Tot seguit anirem un xic a la dreta i trobarem un parabolt. Ara ens toca anar pujant a la dreta del diedre on podrem posar alguna assegurança flotant per escurçar la distancia amb el següent parabolt. Després ja seguirem per la placa fins a la reunió.

2on llarg: 35 metres. V+, 6a (Ao 1 pas) V. IV. Ens situarem sota mateix del diedre i ja trobarem la primera assegurança. Després pujarem en diedre fins la següent on haurem de sortir a l'esquerra gràcies unes llastres molt bones. Ara ja estem a plena placa i ens ve un pas vertical on haurem de tibar força o ajudar-nos amb un pas Ao. Tot seguit ja perd un xic de verticalitat i es deixa fer molt bé fins a la reunió.

Descens: ràpel de 60 metres  fins al peu o dos de 30 metres.

Material: 10 cintes expres i algun friend mitjà

1ª Ascensió: Joan Asín en solitari.  Gràcies per deixar-nos aquest regal.

1. Manel&Ita.La via és molt lògica, "cantava" molt, no entenia què no estigués oberta fins què un dia vaig anar a treure l'entrellat. Pensava què la roca no seria bona al segon llarg, però res d'això, una agradable sorpresa, el nom ho diu tot "Petit Four". Llàstima què sigui tant curta. Baixar per aquesta via és la més ràpida de la Pastereta.

1. Hola Joan, la via ens va encantar. Ambdós llargs tenen el seu que. En el segon llarg es veu una feina de sanejament en els primers metres del diedre. La roca és excel·lent i l'itinerari d'una lògica aplastant. El nom super encertat. Gràcies per obrir-la.

2. Molt bona línia, pensava que ja l'haurieu fet...ideal per l'hivern, fer-la l'agost li puja un grau, enhorabona !

1. Gràcies Jaume. Vàrem anar d'hora i a les 11,30 ja havíem acabat. Pel matí tens tota l'aproximació a l'ombra.