dilluns, 9 d’agost del 2021

Sant Llorenç del Munt - Roques de l'Aguilar a les Arenes - Via la Ruta de la Seda. 05/08/2021

Avui tenim una estoneta al matí per anar a escalar i aprofitem per tornar a les Arenes i segur que alguna via trobarem.

En un tres i no res, ja som a peu de via de la Ruta de la Seda, un via que es veu ben equipada i amb la roca prou compacta.

Iniciant la via

Al principi és força vertical, però després es tomba un xic fins arribar a un tram més dret abans d'arribar a la reunió.

Sortint del tram més vertical i difícil del primer llarg.

En el segon llarg, sortim verticals i cada cop es va posant més dret i difícil

Just quan estàs en el tram més complicat el sol et ve de cara i costa veure les presses i les assegurances.

Arribant a dalt.

Des de la reunió sortim caminant a la dreta.

Com sempre la part més bonica està al darrere hi val la pena girar-se i parar una estona a contemplar aquest paisatge.

És la via 8 de la ressenya de Santllors.

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a mà dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a mà esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a mà dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns es molestaran. Després seguirem per la pista fins a trobar un camí ampla que surt a la dreta de la primera casa. Conforme anem guanyant alçada el camí s'estreny, però anirem seguint fins que ens porta a la base de la paret en la part més alta. Tot seguit anirem a l'esquerra arran de paret fins que trobarem la via.

Descens: o amb ràpel per la mateixa via, o des de la reunió pujarem en compte fins al bosc on trobarem un corriol que baixa molt còmodament fins a l'aparcament. Atenció a la caiguda de pedres s'hi ha més cordades a la zona.

La Via: molt similar a les vies que l'envolten, dos llargs ben equipats que ens permetran passar una bona estona.

1er llarg: 30 metres . V, V+.  Sortim verticals amb bona roca amb passos bonics Vè, després es tomba una mica fins arribar sota d'un ressalt que superarem per la dreta, aquí trobarem un pas de V+, i tot seguit es tomba fins a la reunió.

2on llarg: 30 metres. 6a, Vè, III.  Els primers metres són verticals fins que sembla que es tomba un xic, però abans encara haurem de passar els passos més difícils 6a o Vè, Ao. quan es tomba encara haurem d'escalar uns metres fins a la reunió.