dijous, 19 d’agost del 2021

Montserrat - Gorra Frígia - Via Òptima - 18/08/2021

Aprofitem que han  tret les restriccions per risc d'incendis a Montserrat per fer una escapadeta a la Gorra Frígia. Tot i que fa un xic de fresca, anem a la Cara Oest a repetir, un cop més, la via Òptima.

Des de Sant Joan en uns 15 minuts ens plantem a peu de via. Ens repartim les tirades com altres cops.

Uns primers metres drets i difícils, però que es deixen fer molt bé, hi ha moltes ressenyes que li posen 6a, però per comparació amb altres vies de la zona, penso que és més un V+.

Un primer llarg força agraït, però fa un vent suau que ens fa donar compte que ens haurem d'abrigar una mica.

Tres agulles que em tenen el cor robat, El Sentinella, El Rave, i la Campana, les tres preciositats de la zona.

A la primera reunió encara amb màniga curta, però durarà poc.

Mentre ella va pujant decideixo que amb posaré el para-vent.

Renoi quin canvi, ara fins i tot gaudeixo d'aquesta roca plaent.

Iniciant el tercer llarg, un llarg que amb al temps ha millorat la roca, doncs les cordades on han anat sanejant. Res a veure amb fa uns anys.

Iniciant el quart llarg, els primers metres cal anar en compte amb les presses que estan polides de tantes cordades que fan aquesta via.

El quart llarg és una tirada plaent, per gaudir de la roca de Montserrat.

Foto cim ja ens toca el sol i s'està de conya.

Avui m'han crucificat......

A dalt d'aquesta agulla fins i tot l'ombra és bonica.

Aproximació: des del funicular de Sant Joan agafarem el camí que va a Sant Jeroni, passarem el Gorro, pujarem uns esglaons i baixarem una mica fins que veurem a l'esquerra una canaleta que puja a un collet. Pujarem el collet i baixarem per la vessant sud. Seguirem uns metres més i toparem amb la paret oest de la Gorra Frigia. Trobarem un parabolt groc a peu de via. 15 minuts aproximadament.

La via: itinerari ideal pels matins d'estiu que fa calor, doncs no hi toca el sol fins a les 13h. Via de quatre llargs molt bonics, generosament equipada i amb molt bona roca en general, només hi ha un tram de tercer llarg on caldrà anar amb un xic més de cura, però que està molt sanejada. Totalment recomanable.

1er llarg: 35 metres. V+/6a, V, IV. Un llarg molt bonic i que val la pena fer en lliure, doncs les assegurances estan molt juntes. Els primers metres són els més difícils i també els més verticals, quan la paret es tomba també baixa la dificultat.

2on llarg: 45 metres. III, IV. Sortim en diagonal molt fàcil a la dreta fins a trobar el primer parabolt, després segueix vertical fins a la reunió amb una escalada plaent.

3er llarg: 35 metres. III, IV, V, IV. Farem un flanqueig a l'esquerra i pujarem lleugerament fins situar-nos sota d'un ressalt que malgrat la roca no sembla massa bona està força sanejada. El superarem i després seguirem per terreny vertical i molt equipat fins que es tomba poc abans d'arribar al bosquet on trobarem la reunió.

4art llarg: 45 metres. V, IV, IV. Sortim vertical, però anant en compte amb les primeres presses que estan un xic polides, després una escalada plaent fins a la reunió que la trobarem uns metres a la dreta del darrer parabolt.

Descens: trobarem una instal·lació de ràpel a la cara est. Podem fer un ràpel de 25 metres i un segon ràpel de 50 metres fins a la canal.  Després baixarem per la canal fins a trobar el camí de tornada a Sant Joan.