diumenge, 30 de desembre del 2018

Montserrat - Paret de la Codolosa - Vies l´Últim Flutter i Diedret. 30/12/2018

Seguim amb la recuperació activa del refredat. Ens llevem tard i aprofitem el solet per anar a escalar.

Feia temps que teníem pendents dues vies a la Paret de la Codolosa i ens aniran bé per tancar l'any.

Via l´Últim Flutter.

Comença a l'esquerra de la Cova de les Arnes, des del peu de via ja podreu veure un parabol que en lloc d'una plaqueta té una anella.

1ª Tirada. 35 metres, IV+, V, 6a. Sortim vertical per terreny franc, amb les assegurances que et fan escalar entre elles fins arribar en un diedret, pas un xic difícil però ben assegurat, posant la ma dreta a la fissura ens en sortirem bé. Després arribarem a una lleixa i a sobre ja veurem un diedre cec i vertical. Les primeres presses són molt bones i ens permeten superar un tros just de pressa de peu, després anirem tirant en diagonal a l'esquerra fins que ja podrem sortir rectes a la reunió.

2ª Tirada: 30 metres, IV, IV, III.  Una placa de bona roca, ens permet gaudir d'aquest llarg equipat amb 2 parabols, però que podrem reforçar amb un Alien vermell, i un Camelot del 0,75, també hi ha dos merlets sensacionals. Sense equipament també es pot fer.

Descens: hi ha qui diu que es pot baixar amb un ràpel de 60 metres, però nosaltres ens sembla que s'enganxaran les cordes, així que fem 2 ràpels i tranquil·lament baixem fins a peu de via.

Via més bonica del que sembla, els passos de 6a del primer llarg estan molt ben trobats. El segon llarg, encara que senzill val la pena fer-lo.

Material: 10 cintes exprés, algun friend mitja si voleu reforçar el segon llarg.

Iniciant la primera tirada.

Passos bonics del 6ª

L'Ita sortint del diedre de Vè

Passos bonics de final del primer llarg.

Començant el 2on llarg.

Via Diedret.

La via comença a l'esquerra de la cova de les Arnes, cal entrar-hi sortir-ne. Des del peu de via podreu veure un parabol.

La Cova de les Arnes, val una visita, malgrat algun brètol ha pintat alguna paret, hi ha un espai força ben conservat, sobre tot els recollidors de l'aigua.

Detall dels recollidors de l'aigua.

La via:

1er llarg: IV+ 25 metres. Sortim un parell de metres verticals, (millor no agafar el parabol) i després en tendència a la dreta on trobarem el primer buril, seguirem en diagonal a la dreta fins el següent buril, després un xic vertical i trobarem el tercer i ja veurem la reunió més amunt a l'esquerre. Nosaltres hem flanquejat a la dreta i una tibadeta recte fins a la reunió.

2on llarg: IV+, 30 metres. Anirem a l'esquerra per tornar a la dreta a cercar una assegurança, abans però, hi ha oportunitat de posar un friend mitja. Després seguirem vertical i tot seguit trobarem un buril i sobre mateix a l'esquerra ja trobarem el primer pitó del diedret, a la dreta n'hi ha un altre i sobre mateix del primer un segon, aquí trobarem algun pas delicat i ràpidament arribarem a la reunió.

Compte amb aquesta via, ja que malgrat el grau no és molt difícil, les assegurances estan molt espaiades i una caiguda pot ser perillosa.

Material: 4 cintes exprés.

Descens: Ràpel de 40 metres.

Buscant els burils del primer llarg.

Un xic més i ja soc a la reunió.

L'Ita en el primer llarg.

Un pas més i reunió.

Sortint de la reunió.

Els darrers metres del diedret.

Iniciant el ràpel

Bona vista des de la Cova de les Arnes.

i ara ja guardem el material fins l'any vinent.

Apa a escalar que l'any s'acaba!!!