dissabte, 22 de desembre del 2018

Malanyeu - Vies Francesc Suñol i Aina - 19/12/2018

Altre cop som a Malanyeu, avui ens hem pogut escapar entre setmana, tot un luxe. Quan estem arribant en el cotxe marca 2 graus, i tenim un núvol que ens tapa el sol. Un xic abans d'arribar al poble ens trobem en Guillem, l'Esteve, i en Martí, ells també van a escalar. Ens fa molta il·lusió trobar-nos amb aquests companys.

Aparquem al seu costat, i ens diuen que hi ha un camí més planer i millor que anant pel poble. Cada dia s'aprèn alguna cosa. Plegats fem l'aproximació a les vies. Ells van a la via Aina i nosaltres a la Francesc Suñol, després ens tornarem a trobar.

La Via Francesc Suñol comença a l'esquerra de la piràmide, hi trobareu les inicials a peu de via.

1ª Tirada 30 metres. IV+, V -. Progressem per una placa amb els forats que caracteritzen les escalades en aquesta zona, una escalada plaent ens portarà a una reunió penjada.

2ª Tirada 30 metres, IV+, IV, IV+.  Sortim de la reunió per l'esquerra i enfilem una placa en diagonal ascendent a l'esquerra, fins que després ja seguim en vertical, passos bonics i divertits ens portaran fins a la segona reunió,

3ª Tirada 25 metres. IV, 6ª, IV+.  Sortim en direcció a l'esquerra fins situar-nos sota un petit diedre, en el interior del mateix trobarem molt bona pressa a l'inici, nosaltres vàrem provar de pujar recte pel diedre fins l'assegurança, però no ens va sortir, després vàrem provar anant un xic a l'esquerra amb molt bones presses i per aquí si que ens va anar, bé, després creuem un tros brut i enfilem una bona placa fins el cim.

Descens: Nosaltres vàrem baixar per la mateixa via, amb 3 ràpels, primer 25 metres, segon 30 metres, i tercer 30 metres.

Material: 10 cintes expres, via equipada.

Dif: 6ª (obligat Vè)

Iniciant la via amb força fred.

L'Ita en la primera tirada.

Tram inicial del 2on llarg.

Anant a cercar el diedre de la tercera tirada, pas de 6a.

Darrers passos de la via.

Arribant al cim., ara ja amb una mica de solet.

Quan arribem al cim, ens parem un xic a veure el nostre entorn, que com sempre està extraordinàriament bonic.

Autoretrat fent el ràpel.

Peu de la Via Aina (foto Guillem Arias)

Donat que hem acabat aviat, anem a veure els nostres companys que estaven fent el darrer ràpel, els esperem i ens expliquen la via de tal manera que ens animem de fer-la ràpid.

1ª Tirada- 40 metres IV+, IV, Iniciem la via amb una grimpada fins sota d'una ressalt que hem d'entrar d'esquerra a dreta, després seguim per la placa amb una escalada plaent amb un tram un xic més fàcil, després superem la darrera part, un xic més dreta, fins a la 1ª reunió.

2ª Tirada, 30 metres V, 6a, V.  En el segon llarg haurem d'anar superant diferents ressalts amb passos bonics. Sortim de la reunió amb una placa un xic fina, Vè, després un tram senzill, fins situar-nos sota d'una placa que té una fissura a la dreta que sembla que es pot fer amb bavaresa. Ho provo per la dreta i no surt, desprès ho intento per l'esquerra i ara si, després d'un pas llarg, ens agafem a unes bones presses d'una fissura transversal, després ja per terreny més fàcil fins el següent ressalt que ens portarà a la reunió.

3ª Tirada. 20 metres, IV, IV+.  Sortim vertical fins situar-nos sota d'un diedre que, anirem superant amb passos força atlètics, fins arribar a la darrera assegurança, aquí podem entrar a la placa o seguir pel mateix diedre fins el cim.  Nosaltres varem ajuntar les tirades 2ª i 3ª sense problemes.

Descens: ràpel per la mateixa via, 1er fins a la 1ª reunió, 50 metres i després un segon ràpel de 40 metres fins a terra.

Material: via força equipada, però pot resultar útil  algun alien.

Dif: 6a (obligat Vè)

Iniciant el primer llarg.

Primer passos del 2on llarg.

lluitant el pas de la via. (Foto Guillem Arias)

2on llarg, (foto Guillem Arias)

Arribant al cim.

Apa a escalar que el  mon s'acaba.

1. Tot un plaer escalar a Malanyeu entre setmana. Vau fer bona feina! Enhorabona.

1. Moltes gràcies Jaume!! Veig que tu tb hi vas entre setmana. Tot un plaer!! Bon any!!