divendres, 4 d’agost del 2023

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que, ràpidament  hem canviat de plan.

Via K, ja l'havíem fet fa uns quants anys, així que ens anirà bé repetir-la, com no és una via exigent segur que m'anirà bé per anar agafant rodatge.

Donat que anem dues cordades, aquesta primera part la fem uns per la via Tardor Calenta i els altres per la Via K, després ja seguirem tots per la via K.

L'Ita iniciant la via per la Via Tardor Calenta

De sobte, el temps ha canviat i ha començat a fer força vent i el sol ha marxat.

L'Arseni començant per la via K.

L'Arseni que m'ha passat aprofita per fer-me una foto de dalt a baix.

Flanquejant per anar al collet.

Començant el segon llarg, una placa ben eixerida.

L'Arseni en el segon llarg, (foto Ferran. )

El tercer llarg ben bonic i fàcil d'equipar.

L 'Ita no s'ho ha pensat dos cops, i ràpidament a començat a escalar equipant el llarg molt bé.

Un llarg molt agraït de fer

Arribant al cim.

La darrera reunió

En Ferran sortint de la via.

Ben contents ens fem la foto de grup.

Com sempre hem rigut molt i ens ho hem passat d'allò més bé, amb gent així dona gust anar a escalar.

Aproximació: des del mateix Coll Roig agafarem un corriol que va a la paret, anirem pujant i passarem la cruïlla que va al peu de les altres vies fins que ja veurem el primer ressalt a la nostra dreta. 10 minuts.

La Via: té dues parts ben diferenciades; la primera tirada totalment equipada i la segona i la tercera tirada que ens ho haurem d'equipar. Personalment penso que ha estat un gran encert no equipar les dues darreres tirades, doncs és un terreny fàcil d'escalar i molt fàcil d'equipar. Aquest fet li dona un interès superior a fer aquesta via.

1er llarg: 50 metres, IV+, III, Vè. 9 parabolts. Iniciem la tirada amb un pas finet, a menys que arribis directament a una pressa que hi ha l'esquerra. Tot seguit seguirem vertical fins un  ressalt on trobarem un pas bonic gràcies a la bona pressa, després per terreny més fàcil ens situarem al darrer pas per arribar a la cresta. Aquest darrer pas obliga a fer una bona tibada d'una fissura de mans. Tot seguit anirem per la cresta fins l'inici de la segona tirada.

2on llarg: 25 metres IV, III, II, 1 parabolt. Malgrat que des de terra sembla difícil arribar el parabolt, resulta certament fàcil i bonic.  Des del parabolt anirem un xic a l'esquerra i podrem assegurar els passos amb un alien groc i algun pont de roca. Arribada a la reunió per terreny fàcil.

3er llarg: 35 metres. IV/III. a equipar.  Des de la reunió anem a l'esquerra a cercar la part més vulnerable de la paret. Anirem progressant per una escalada senzilla però agradable al mateix temps. Podrem posar les assegurances flotants que vulguem segons ens agradi. Hi ha un pont de roca cada 4 o 5 metres per colocar.

Descens: pugem uns 10 metres més i anem a la dreta fins a trobar el camí de baixada.

Material: 10 cintes, bagues per els ponts de roca i algun friend mitja i els Alien groc i vermell,

1ª ascensió: Kush Mañez 13/IV/1997.