dilluns, 14 d’agost del 2023

Montserrat - Mirador de Sant Joan - Via d'En Pitu i La Núria 12/08/2023

Seguim amb aquesta ona de calor, així que tornem a buscar alguna via a l'ombra, per sort Montserrat ofereix un  munt de possibilitats. Així que hem optat per anar a repetir una via a El Mirador de Sant Joan amb molt bones vistes sobre La Plantació.

Començant la via.

Avui hem quedat amb la Laura i encara la via l'hem repetit tots tres, hem estat d'acord en tornar-hi i l'hem encertat, ja que em estat molt bé malgrat la calor. Sort de l'aire que anava fent.

Sembla que estan ben contentes mentre m'estan assegurant. Tot un luxe anar amb una cordada femenina tan potent.

Un tram de còdols em faran entrar en calor tot i estar a l'ombra.

Passos ben bonics i amb un bon equipament que ens permetrà gaudir al màxim.

Amb aquesta roca ens ho passem molt bé.

La Laura fa la tercera i la quarta.

i amb un tres i no res ja està a la quarta reunió.

i després ens toca a nosaltres.

Ara encara ens toca un xic el sol.

Em costa una mica que em deixin fer la darrera tirada, però al final cedeixen.

Molt atentes mentre vaig pujant.

Una cordada al cim de l'Agulla de la Presidenta.

Darrers metres verticals...

Ben contents en el cim i ja pensant en una altra escalada pel proper dia.

Aproximació: des del Funicular de Sant Joan agafarem el camí que en direcció sud fins l'ermita de Sant Joan, ara pujarem una mica sense arribar a la trenca que va a l'ermita de Sant Onofre, doncs a la nostra esquerra veureu un corriol que baixa amb senyals blaves. Ara ens toca anar-lo seguint durant una bona estona passant trams per la carena, quan entrem el bosc baixarem fins un collet que el camí deixa a mà esquerra, i just quan el camí tomba a l'esquerra veureu que hi ha un corriol que ens permet seguir en direcció nord amb algun tros una mica brut. Passarem un tram que s'ha esllavissat per creuar una canal, seguim una mica més i a mà dreta ja veurem la roca. Al cap d'uns metres trobareu un pedró d'on surt un corriol que ens deixarà a peu de via.

La Via: Itinerari molt ben trobat que primer pujar a la Punta Pam a Pam i després al Mirador de Sant Joan. Els llargs 2on i 5è són extraordinàriament bonics, ben trobats, amb una roca molt bona i uns passos on haurem de tibar fort, però l'esforç val la pena.

1er llarg: 45 metres. III, IV, IV -. Sortim verticals i al cap de pocs metres veurem que la via va a l'esquerra en diagonal i tot seguit vertical fins a la reunió.

2on llarg: 30 metres. IV, 6a (Ao, V) V, IV.  Un llarg molt encertat que passa per la millor roca, i pel lloc més vulnerable per superar-lo en lliure. Uns grans còdols ens facilitaran els passos i dependrà de les nostres piles poder-lo treure en lliure. Tot i així, un cop superat el tram més dret, el grau baixa i l'escalada es converteix en plaent fins a la reunió.

3er llarg: 25 metres. III, II.  Seguim, amb un a escalada fàcil,  per l'aresta fins el cim de la Punta Pam i Pam d'on baixarem caminant fins el peu de la segona part de la via.

4art llarg: 4o metres. IV, IV+. Un llarg bonic que puja per un esperó amb alguna llastra a controlar.

5è. llarg: 40 metres. V, 6a (Ao V) V, IV. Aquest llarg és molt bonic, comença amb un tram vertical que es fa força bé, després hi ha un petit ressalt més vertical on haurem de tibar fort. Després segueix vertical però va baixant la dificultat, tot i així l'escalada es manté plaent fins a la reunió.

Descens: Caminant per la vessant est des d'on ja veurem l'ermita de Sant Joan.