dissabte, 12 d’agost del 2023

Montserrat - Serrat de la Pastereta - Via Funció Clorofíl·lica 09/08/2023

Quan la calor puja i les ganes d'escalar no baixen, hem de cercar llocs a l'ombra i matinar una mica més per aprofitar les temperatures més fresques del matí.

El Serrat de la Pastereta va molt bé per aquests matins de calor, una aproximació no massa llarga i una escalada agradable ens espera en aquest racó del Clot de la Mònica.

En l'any 1992 en Joan Rovira i en Ricard Darder varen descobrir aquesta cara oest i varen obrir aquest primer itinerari. Cal dir que, aquests aperturistes només varen posar dues expansions, amb el temps la cosa ha canviat i ara n'hi ha unes quantes més. Tot i així, segueix sent un itinerari molt bonic.

El Serrat de la Pastereta cara oest

Iniciant el primer llarg, amb unes presses sensacionals.

Un tram fàcil abans de l'entrada a la reunió.

La Laura ben contenta va pujant ràpidament aquest primer llarg.

Inici del segon llarg vertical i mantingut

El tercer llarg tot un plaer d'escalar.

La Laura pujant com una professional

Darrers metres abans d'arribar al ràpel

Hem estat de meravella a l'ombra tota la via i els ràpels.

Aproximació: Nosaltres hem sortit des de Collbató, però també podeu sortir de la Vinya Nova, la distància fins a trobar el camí de l'Artiga Baixa és molt similar.  Ara seguirem aquest camí que poc a poc ens portarà a sota de la paret, on haurem d'agafar un corriol que ens portarà fins a peu de via.

La via: la gran clàssica d'aquesta cara. Itinerari de tres llargs molt ben trobats i on hi trobareu passos molt bonics en una roca molt bona. Us tocarà l'ombra fins aproximadament les 12h.  Recomanable.

1er. llarg: 45 metres, IV, V. 9 assegurances.  Pugem per un diedre fins el primer parabolt (visible des del peu de via), després anirem un xic a l'esquerra per tornar a pujar vertical, passat un tram més dret tornarem anar a l'esquerra, per terreny més fàcil, fins a sota d'un ressalt que un cop superat trobarem la reunió.

2on llarg: 40 metres, IV,  7 assegurances. Sortim verticals per entrar en una placa molt ferma que no deixarem fins arribar a la reunió.

3er. llarg:  30 metres, IV, III. 6 assegurances. Anirem per la placa de la dreta de la reunió fins un moment que quasi arribem a l'aresta i hem d'anar a l'esquerra per anar a buscar la reunió.

Descens: en 3 ràpels per la mateixa via.

1ª Ascensió: Joan Rovira i Ricard Darder a l'any 1992

Material: 10 cintes + R
A escalar que el món s'acaba!!

1. Segons expliques, donen ganes d'anar-hi 😅. Bonica ressenya i fotos

1. Hola Pila, si encara no l'heu fet, està molt bé pels dies d'estiu. Compte sol a partir de les 12h.