dimecres, 5 de gener del 2022

Ripollès - Coll Roig - Via: Xapa la Xapa 02/01/2022

Baixant de la via Oest de la Filomena ens decidim per fer la Via Xapa la Xapa que ens faltava.

Aquesta via va a l'esquerra de la via K, i en el darrers llarg coincideix amb la mateixa.

Un primer llarg fàcil però que té passos bonics

Flanqueig per anar al camí que baixarem per fer el segon llarg.

El segon llarg és força mantingut, al principi m'ha costat situar-me

Després passos molt difícils però molt ben equipats que si ho necessitem podem fer algun Ao.

Des de la segona reunió aprofito per observar a altres cordades

El tercer llarg coincideix amb la via K. Passos bonics i fàcils d'equipar.

Entrant a la reunió amb el Coll Roig al fons

Desequipant la darrera reunió abans de començar a baixar caminant.

Aproximació: des del Coll Roig agafarem un  corriol que porta a les vies i que és el mateix que serveix per baixar,  abans d'arribar a la vertical de la via el Forat de les Bruixes anirem a l'esquerra fins arribar el peu de via. Parabolt amb anella.

La Via: interessant, ben equipada fins a enllaçar amb el darrer llarg de via K. El segon llarg és l'estrella de la via. Totalment recomanable.

1er llarg: 30 metres, IV.  Pujarem anant a buscar l'esperó i a la part alta flanquejarem per la vessant  nord fins al collet on farem la reunió en un arbre. Per arribar el peu del segon llarg, baixarem pel camí uns metres.

2on llarg: 40 metres. V+, 6b (V+/Ao), V+, V.  Equipat amb parabolts.  Els primers metres m'han costat de situar, al final ho he trobat. Després ja entrem en una placa amb més presses però més vertical, trobarem un parell de passos molt difícils, però amb bones presses per tibar fort, després ja per terreny més assolible fins a la reunió. Hi ha possibilitat de fer la reunió en un pi, però resulta més còmode de seguir fins un bon replà.

3er llarg: 35 metres. IV. a equipar.  En aquest punt seguirem per la via K, placa fàcil a equipar al gust.

Descens: Grimparem uns metres i anirem en direcció est flanquejant fins a trobar el camí de baixada que està equipat i que, sinó volem fer alguna altra via, ens portarà fins el cotxe en 15 minuts.

Material: 13 cintes exprés i joc de friends pel darrer llarg.

Equipada per: Santi Sanz, Jaume Aragall i Toni Vilaseca.