dimarts, 11 de gener del 2022

Paret Negra de Orihuela - Via Còdigo Vertical - 08/1/2022

Paret Negra d'Orihuela

Des de fa temps havíem programat sortir aquests dies amb la Pilar i el Rafel. Havíem parlar de anar direcció a la Comunitat Valenciana per no passar fred i ho hem encertat.

Quan ens hem llevat aquest matí i hem anat a l'aparcament de la Paret Negra i hem mirat el paisatge amb el gran "palmeral" als peus, (2on més gran d'Europa)  i les parets sobre nostra, hem coincidit que semblava que estàvem al Marroc, potser estem influenciats per les ganes d'anar-hi...

Iniciant el primer llarg de la Via Còdigo Vertical. Roca excel·lent i bon equipament.

Fem el primer llarg i ens agrada força, especialment per la roca.

La primera reunió.

Contents de tornar a escalar junts desprès de tant temps.

El segon llarg per unes plaques immenses.

Passos divertits i que es deixen fer molt bé.

Assegurant atentament

El fet d'anar tres permet fer fotos entre els dos membres de la cordada que pugen plegats.

Pitó antic i especialment gran

Roca abrasiva al màxim que permeten passos d'allò més bonics.

Iniciant el tercer llarg, un xic més fàcil que els altres

Gaudint del plaer d'escalar en aquest lloc tan bonic.

En el quart llarg anant a buscar la sortida de la via que des d'aquí només es veuen que sostres.

Sort que no fa fred i podem tibar bé.

Darrers metres sortint per l'esquerra del ressalt. Sortida molt ben trobada. Ara només ens queda trobar els ràpels de baixada.

Aproximació: Des de Orihuela agafarem la la N 340 direcció a Múrcia i quan estem sota la paret i abans d'entrar en un túnel trobarem un aparcament a mà esquerra. Des d'aquí tenim una pujada de 15 minuts fins al peu d'una canal amb un cable. Pujarem pel cable i anirem a la dreta fins que veurem el primer parabolt amb una placa, just al costat dret de la via Lau.

Informació de la zona: trobareu una guia molt actualitzada en pdf en aquest enllaç. Guia Un detall molt acurat de totes les vies.

La Via: Itinerari que busca les plaques més compactes, amb molt bon equipament i una roca excepcional. Ideal per iniciar-se a la zona. Molt Recomanable.

1er llarg: 35 metres. V, V+. Pujarem verticals fins el primer parabolt on hi ha el nom de la via en una placa  i després ja veurem que la via va en lleugera tendència a l'esquerra per anar a buscar un petit diedre que, superarem i sortirem per la dreta. Després seguirem verticals fins a la reunió.

2on llarg:  45 metres. V, V+. Sortim per l'esquerra de la reunió fins sota un petit ressalt que superarem molt bé graciés a les presses generoses, però petites, que anirem trobant. Seguirem verticals per la placa fins a trobar un pitó molt gros. Des d'aquí veurem que la via va en tendència a l'esquerra i després recta fins a la reunió.

3er llarg: 28 metres. V, IV+. Seguirem una especie de diedre i després ja arribarem a la reunió en un punt que la via es creua amb l'"Espolón".

4art llarg: 45 metres, V, V+, V+/6a. pugem pel diedre de la via "Espolón" i després entrarem a la placa de la dreta, seguirem per aquesta placa en lleugera tendència a la dreta fins sota del ressalt que barra aquest punt de la paret. Trobarem un diedre amb unes presses d'escàndol per superar els primers metres desplomats, després anirem en tendència a l'esquerra fins a trobar el punt més dèbil per sortir.

Descens: pujarem uns metres més i anirem caminant a l'esquerra fins a trobar un parabolt amb una corda fixa. Baixarem per la corda i trobarem el primer ràpel de 55 metres. Després nosaltres hem fet un segon ràpel en tendència a la dreta fins a la primera reunió  de la via Núria i des d'aquí a terra.

També hi ha la possibilitat de fer el segon ràpel en tendència a l'esquerra i després desgrimpar per uns cables fins al peu.

Material: 15 cintes exprés més R i bagues per canviar en els ràpels.

Equipada per: Manolo Pomares i Pedro Aquiles 1/04/06

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!

1. Enhorabona ! fa poc hi vaig estar aquí i vam fer aquesta mateixa via, el nom fa honor a la verticalitat de la paret que sort de les aspres i tallants preses, es deixa fer. La darrera tirada molt ben trobada sortint pels desploms d'una manera prou elegant i menys difícil del que sembla.

1. Home molt vertical no es la paret. Te alguns ressalts. La via és preciosa llàstima que van machacar una tirada i mitja d’una via anterior.