dijous, 13 de gener del 2022

Rincón de Bonanza - Pared del Eiger - Via Buscador de Sueños - 09/01/2022

Seguim en terres alacantines, ara ens desplaçament un parell de quilometres i entrem en una pedania d'Orihuela on trobarem unes parets molt interessants.

Foto de la "Pared del Eiger" des de l'àrea recreativa del "Rincón de Bonanza".

En Rafel iniciant la primera tirada.

Després d'una curta aproximació arribam a peu de via. La roca segueix amb la mateixa qualitat de la "Pared Negra de Orihuela", però si veu un xic més de vegetació.

Entrant a la segona reunió.

El primer llarg va una mica de dreta a esquerra buscant sempre els passos més nets de vegetació.

Iniciant el segon llarg, el més difícil de la via.

Pas de sortida de la tercera tirada

La placa inicial del quart llarg

Al final de la tirada trobarem els passos més bonics de la via.

En Rafel sortint de la bavaresa

Superant el darrer ressalt

Foto cim

Us deixem la nostra ressenya

Aproximació: venint d'Orihuela direcció a Múrcia per la N 340, passarem l'aparcament de la "Pared Negra de Orihuela" i des d'aquí haurem de comptar uns 2 quilometres per la mateixa carretera i trobareu un indicador per anar a la "Area  recreativa del Rincón de Bonanza". Ara seguirem les indicacions que per dintre d'una urbanització ens portarà fins l'Àrea.  En aquesta àrea guardada hi trobareu taules per dinar, aigua, lavabos. Sembla ser que fa un temps encara estava millor doncs hi havia lloc per dormir, però uns brètols s'ho varen emportar tot.

Des d'aquí nosaltres hem sortit per un camí que surt a la part més alta de l'àrea i que ens portarà a l'esquerra de la paret, just per on baixarem. Quan veiem que podem creuar a la dreta trobarem un corriol perdedor que ens deixarà a peu de la paret. 15 minuts.

També hi ha l'opció d'agafar un corriol a la dreta de l'àrea que ens portarà a una zona d'escalada esportiva i després anirem a l'esquerra per sota de la paret fins a peu de via.

A peu de via veureu una sageta i un pitó amb una baga i l'inscripció "Poveda". Compte la nostra via és la que va a l'esquerra.

La Via: itinerari on trobarem equipats els passos més difícils i a equipar la resta. Els llargs són bonics i la roca extraordinàriament bona. Recomanable.

1er llarg: 30 metres. IV+, V. Sortirem verticals al pitó, després anirem a l'esquerra a buscar un parabolt, després seguirem vertical superarem un ressalt i anirem altra cop a l'esquerra per sota d'un gran arbre, després tornarem a pujar vertical per fer la reunió per sobre d'aquest arbre.

2on llarg: 30 metres. V, V+, 6a/V+, V.  Sortirem per l'esquerra de la reunió per un diedre que haurem d'equipar, al final trobarem un parabolt que ens indica que hem d'anar a l'esquerra, passos exigents fins a la reunió.

3er llarg: 35 metres. V, IV. Sortim per la dreta de la reunió amb un pas força bonic, després seguirem vertical per buscar un diedre format per uns grans blocs. Un cop superat arribarem a una gran feixa i trobarem la reunió.

4art llarg: 55 metres. IV, V+, V.  Sortim per una placa i trobarem un pont de roca seguim rectes fins a un ressalt que un cop superat en portarà a un segon ressalt amb una bona fissura, parabolt a l'esquerra. Superarem la fissura amb passos molt bonics i després seguirem fins un pitó que ens assegura la superació dels darrers metres fins el cim.

Descens: pujarem per la cresta fins quasi el cim on trobarem un collet. Des del collet veurem unes fites a la vessant oest que van baixant fins una canal. Un cop a la canal seguirem per la mateixa fins una feixa i després baixarem fins una segona feixa. Des d'aquesta feixa anirem a l'esquerra fins a trobar un corriol que baixa per la tartera i que ens portarà fins l'àrea. 45' a 1 hora.

Material: 12 cintes, i joc d'aliens i camelots fins el # 1.

Equipada per: J.M. Rodríguez i F. Cerdá.

1. Caram! Quina campanyada, no m'extranya que estigueu tant en forma 💪

2. Enhorabona per la via ! si n'hi ha de roca per aquí baix ! nosaltres vam escalar al Petit Cervino, més a la dreta que la Paret de l'Eiger. S'hi haurà de tornar.

1. Gràcies Jaume, Segur que hi tornarem. En el meu cas, era la tercera vegada que hi baixava i fins aquesta no havia aconseguit fer-hi res per culpa del mal temps.