dilluns, 3 de gener del 2022

Ripollès - Coll Roig - Via Oest de la Filomena - 02/01/2022

Iniciem les escalades d'aquesta any 2022 a Coll Roig. En un post d'en Joan Asín hem vist un parell de vietes que no hem fet. Així que cap allà fem cap.

Arribats al Coll veiem que som una bona colla que hem volgut començar l'any a Coll Roig, però per sort no coincidim en les vies.

Des del mateix Coll podem veure una bona part de la via just a l'esquerra de la Via el Ball de la Filomena.

Una aproximació ben curta ens deixa a peu de via, i en un tres i no res, passem d'estar al cotxe a tibar de valent, doncs el primer llarg se les porta.

Amb passos drets i algun de desplomat anem guanyant alçada. Sort que la roca és boníssima,

Els forats fets per les gotes d'aigua ens serveixen de molt bones presses.

Aquest pas és el més complicat de la tirada, però gràcies a una fissura a la dreta podrem superar el pas.

En segon llarg és senzill i ja empalma amb la via K.

Entrant a la reunió de la via K

Només ens queda la placa senzilla del darrer llarg de la via K.

Escalada tombada que haurem d'equipar

Darrers metres

Al final podem gaudir de les vistes sobre Montserrat.

Aproximació: des del Coll Roig agafarem un  corriol que porta a les vies i que és el mateix que serveix per baixar, quan estem a la vertical de la via el Forat de les Bruixes anirem a l'esquerra fins arribar el peu de via, just a l'esquerra de la Via El Ball de la Filomena.

La Via: és una variant d'entrada de la via el Ball de la Filomena, que està molt ben aconseguida i ben equipada per poder gaudir dels passos verticals d'aquest llarg. Totalment recomanable.

1er. llarg: 20 metres. V+, 6b/Ao, equipada amb parabolts.  Pujarem verticals uns primers metres fàcils fins arribar al primer parabolt, després ens situarem a l'esquerra per arribar el segon parabolt, després seguirem verticals fins un gran bloc on el superarem molt bé gràcies a les bones preses. Un cop superat ens situarem sota d'un tram dret on hi ha una bona pressa de ma molt alta, i la propera assegurança un xic a l'esquerra, hem de pujar verticals ajudats per una fissura de mans a la dreta i després anar a l'esquerra, un cop fet aquest pas, i malgrat que és força dret, els passos es deixen fer molt bé fins a la reunió.

2on. llarg: 35 metres IV/IV+. que haurem de posar alguna assegurança flotant. Nosaltres hem fet les dues tirades següents en un sol llarg de 35 metres. Escalada per placa agradable.

3er. llarg: 20 metres de IV -. Un llarg de placa fàcil a equipar.

Descens: Anirem en direcció est flanquejant fins a trobar el camí de baixada que està equipat i que, sinó volem fer alguna altra via, ens portarà fins el cotxe en 15 minuts.

Material: 12 cintes exprés i un joc de friends per la part de la Via El Ball de la Filomena.

Via equipada per: Santi Sanz i Toni Vilaseca.