dilluns, 6 de desembre del 2021

Montserrat - Collbató - Els Graus - Via l'Avi Joan - 02/12/2021

Primera escalada del desembre, i amb l'entrada aquest més sembla que hem deixat enrere la tardor i hem entrat a l'hivern. Avui fa vent del nord i cerquem una zona un xic arrecerada encara que repetim un cop més la via. Sort que ens toca el sol i així hem pogut gaudir de la via.

Tot i la discontinuïtat de la via trobarem passos molt bonics i una roca molt bona.

Només comença ja veureu que la roca és per una escalada plaent.

La primera reunió sota del primer ressalt

Sortint de la primera reunió.

Reunió sota de la placa de la tercera reunió

Sempre tindrem el poble de Collbató a la nostra esquena

Superant la placa del tercer llarg, passos un xic difícils i que ja tenen alguna pressa força polida de tant que es fa aquesta via.

Entrada difícil del darrer llarg, hi posen Vè, i potser millor V+.

Sortint de la via.

Foto contemplant el camí de les Bateries

Foto Cim

Ressenya dels aperturistes.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Drecera del Fra Garí fins que trobarem una trenca a mà esquerra que ens portarà a la Drecera dels Graus, seguirem pujant fins que veurem que podem arribar flanquejant a la dreta fins a peu de via.

La Via: interessant pels llargs tercer i cinquè, bon equipament i molt bona roca. Recomanable.

1er llarg: 30 metres. III, III+ Placa tombada amb molt bona roca. Reunió a la dreta sota d'un ressalt.

2on llarg: 30 metres. IV+, III.  Superem un parell de ressalts i després caminant fins a la reunió.

3er llarg: 30 metres. V, V+, IV. Pugem per una placa en tendència a l'esquerra amb passos fins, després seguim verticals fins sobre d'un ressalt on haurem de fer un flanqueig fins a la reunió. Compte que costa de veure.

4art llarg: 25 metres. IV. Sortim verticals per una placa bonica al final haurem d'anar a la dreta a fer la reunió sota d'un petit esperó.

5è llarg: V+, V. IV+, III. Ens costarà sortir de la reunió, els primers passos són molt finets, després ja amb una escalada plaent fins a la reunió.

Descens: pujarem una mica caminant fins que veiem que podem anar a l'esquerra a buscar la Dracera dels Graus per on baixarem fins a l'urbanització.

Material: 10 cintes + R.

1. Enguany se'ns ha avançat l'hivern ! Bona via per dies freds. Oberta per Joan Giraud, malauradament desaparegut en un accident de parapent.

1. Ja va bé que faci fred, que plogui i nevi, realment és lo que toca, però estem tan mal acostumats amb el bon temps que ho volem tot.

2. No sé si em faig vell, però jo també trobo que els primers metres de L5 és un V+, com una casa de pagès

1. Estic totalment d'acord. Entris per la dreta o per l'esquerra hi ha un pas força difícil, que penso que és V+.