dijous, 30 de desembre del 2021

Montserrat - Collbató - Serrat Foradat del Camí de les Bateries- Via Juli Font Sierra.

Ens acostem a fi d'any i com només tenim unes hores al matí, aprofitem per anar a fer aquesta via curta i amb poca aproximació. El dia és molt bo i dona gust escalar.

Després de passar la cova i un cop el camí fa una ziga-zaga ens trobarem el peu de via. Des del peu estant ja veurem que la roca és veu molt bona.

Uns metres i ja trobem el primer espit, el següent ja està en el ressalt, però abans podrem posar un totem lila en una forat.

Xapant el tercer espit i mirant com fer el pas de la tirada.

Pas que es fa molt bé, no sé si realment és 6a.

l'Ita arribant a la reunió que hem fet en una bona savina.

Iniciant el segon llarg

Primer passos bonics i amb bona roca

Entrant en el tram més trencat.

Revisant el pot de registre.

Dia fantàstic per admirar l'horitzó

Aprofitem per fer-nos una foto de record en el cim.

Us deixem la ressenya original dels germans Masó.

Aproximació: deixarem el cotxe al carrer de Pau Bertran i seguirem per la pista que va a la Vinya Nova fins arribar a la trenca a ma dreta del camí de les Bateries, per on anirem pujant fins arribar al peu. 15 a 20 minuts.

La via: itinerari curt, amb un parell de passos interessants. Recomanable, però abans en teniu moltes vies molt més interessants a fer. Tot i així, pot servir com a solució per un dia que disposeu de poc temps, o fa fred, etc..

1er llarg: 30 metres. 4 espits. IV+, 6a/V+ o Ao/Vè.   Pujarem per una placa molt compacta fins el primer espit, després seguirem verticals fins sota del ressalt on trobarem el pas de la tirada, un cop superar seguirem fins a la reunió en una bona savina.

2on llarg: 15 metres. 1 espit. V-, III, IV. Sortirem per la dreta on veurem l'espit que ens assegura el pas més dret de la tirada, després perd verticalitat fins unes metres abans del cim on trobarem uns metres a controlar. El darrer pas el podrem assegurar amb una alien.

Descens: nosaltres hem anat en direcció nord fins un collet on em començat a baixar per la vessant oest fins a la canal que hem seguit fins arribar en un camp d'oliveres i hem agafat un camí a ma esquerra que ens a tornat al camí de les Bateries.  Baixada força bruta. Potser millor seguir crestejant fins que podeu baixar per la vessant est fins el camí.

Apa a escalar que el mon s'acaba!!!