dimecres, 1 de desembre del 2021

Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via El Niño de los Peines - 30/11/2019

Malgrat el pronostic de força fred ens decidim per anar a Sant Llorenç de Montgai esperant que les temperatures una xic més altes ens deixin fer alguna via.

Foto de baixada de la paret, ara totalment a l'ombra.

Ens decidim per anar a la Via El Niño de los Peines, que quan hem, arribat encara hi tocava el sol.

Quan hem arribat ja veiem que només tindrem sol una mica, però ja que som al peu de via, al final ens hi posem. El fred en els dits es fa notar.

L'Ita amb el "plumon" i tot.

En el segon llarg aprofitant una mica el solet.

Uff, no rapelarem per fer-ne una altre, baixarem caminant.

Encongida al solet.

Bones vistes  des del cim.

Aprofitem la ressenya de la Via Fase Uno per incavir-hi la via que hem fet avui.

Aproximació: des del pàrquing de la Formiguera anirem pujant pel corriol, passarem la trenca que puja a la via del tren, creurem el torrent i pujarem una mica. Aquí tenim dues opcions: a) pujant caminant i ho farem per un corriol que surt a l'esquerra (fita) i que ens portarà a peu de via. B) pujar per la via fàcil que ens trobarem uns 10 metres després de la trenca anterior. Tres llargs de III que es podem fer en dos. Al final de la via anirem a buscar un corriol amb l'ajuda d'unes cadenes, després pujarem arran de la paret fins al peu de la via.

La Via: Itinerari interessant per la primera tirada, però molt bo de combinar amb la Via Fase Uno, ambdues obertes per en Juan Gutiérrez. Recomanable. Via equipada.

1er llarg: 30 metres. IV+, V+, IV.  Sortim per un esperonet fins a sota de la placa on haurem d'anar un xic a la dreta, passos verticals i llargs ens faran gaudir d'aquest pany de paret, després ja per terreny més fàcil fins a la reunió.

2on llarg: 30 metres. IV. Des de la reunió enfilem rectes i després en tendència a l'esquerra, els darrers metres són un xic més drets i més bonics que els primers que van per una placa ajaguda.

Descens: Via equipada per baixar en ràpel o també podem baixar caminant seguint les fites que ens portaran al camí de baixada de les altres vies de la Paret de la Formiguera.