dissabte, 22 de maig del 2021

Montserrat - Càmping - Via Esperó del Místic - 19/05/2021

L'Esperó del Místic és una via d'aquelles que no li pot faltar a cap Montserratí; un itinerari lògic, amb una roca excepcional i un bon equipament fa que resulti una bona proposta per anar amb el Sergi i la Montse. Malgrat jo ja li fet unes quantes vegades, i la Montse també, és una d'aquelles vies que no et fa res de repetir, doncs sempre et deixa un bon regust.

Baixant pel camí de Sant Miquel val la pena parar-se admirar aquest esperó tan elegant.

En Sergi treballant els primers passos difícils de la via.

L'arrencada del segon llarg és el tram amb més dificultat de la via.

En Sergi superant el segon llarg amb elegància montserratina.

La Montse superant aquest primer tram del segon llarg.

A l'esquerra de la segona reunió també hi ha la primavera.

Gaudint dels trams un xic més fàcils.

L'inici del tercer llarg ens porta a la dreta per després tornar a l'esquerra tot superant una placa amb una roca excepcional.

Un quart llarg on haurem d'acaronar molt bé les presses per anar-lo superant.

Just en el quart llarg arribant a la reunió.

Que bé que s'ho està passant..

Amb aquesta companyia dona gust escalar.

Aproximació: des del Monestir agafarem el camí de Sant Miquel i un cop passada la tanca  seguirem fins una paperera a l'esquerra i un bloc a la dreta ens marcarà  just on surt un corriol que ens portarà al peu de via. Parabolt rovellat.

La via: esperó fantàstic, lògic, esvelt, roca extraordinàriament bona on podreu gaudir de l'escalada de Montserrat. Imprescindible a qualsevol escalador Montserratí.  Sol de matí i a l'ombra a la tarda.

1er llarg: 20 metres. IV, V+, 6a-, V. Des del parabolt rovellat anem a l'esquerra fins que ens situem a la vertical d'una petita fissura. Ara seguirem vertical i superarem aquesta fissura on trobarem bones presses, després un pas un xic balmat on superarem el pas més dificultós d'aquesta tirada, però també és on està millor protegit. Després, entrarem amb una placa que ens portarà directes a la reunió amb una escalada bonica.

2on llarg: 40 metres, 6a+, V+, V+, V. Sortim per l'esquerra de la reunió per una placa molt vertical, però amb pressa petita però molt bona, els primers metres ens obligaran a tibar fort, tot i així, està molt ben assegurat. Després trobarem un tram un xic més fàcil fins que haurem de superar un petit ressalt que ens tornarà a demanar la màxima atenció, (pont de roca força malmès). Un cop superat aquest tram, entrarem en una placa més fàcil, però al mateix temps, amb les assegurances un xic més distants. Un llarg 5 estrelles.

3er llarg: 30 metres. IV, V, IV. Sortim per la dreta de la reunió en direcció a una canal que, no hi entrarem, ja que anirem a l'esquerra, on trobarem el tram més difícil d'aquest llarg, després ja per terreny un xic més fàcil fins a la reunió.

4art llarg. 30 m. V/ V+. Sortim per l'esquerra de la reunió i anem a buscar el fil de l'esperó, passos finets que ens exigiran la màxima atenció fins arribar sota una llastra transversal on ja baixa la dificultat. Aquesta també és una tirada preciosa.

5è llarg. 15 metres. II, Ae 1p, V. Des de la reunió pujarem per un tram fàcil fins a sota del ressalt on veurem un parabolt, podeu provar en lliure, nosaltres hem fet un pas d'estrep, un cop superat uns metres fins a la reunió força incomoda. En el cas que vulgueu baixar caminant millor fer la reunió en un arbre uns metres més amunt.

Descens.
En ràpel: podeu fer un ràpel de 45 metres fins a la tercera reunió, després un segon ràpel de 30 metres fins a la 2ª reunió i finalment un de 55 metres fins a terra. La via està equipada per baixar amb ràpel de 30 metres.

A peu: anireu pujant  buscant el terreny més franc fins a trobar el camí que baixa de Sant Joan.

Material: 10 cintes exprés, estrep, i R.

Apa a escalar que el mon s'acaba!

1. Ha quedat súper aquesta ressenya. Dona més ganes de tornar. Una abraçada maco

2. Felicitats, esteu forts! una línia amb esperit de via esportiva que té el seu ambient.

1. Una via molt bonica que de tant en tant m’agrada repetir!!!

3. Un dia preciós i una ressenya xulisima. La companyia més.