dimecres, 5 de maig del 2021

La Falconera (Garraf) Via Ania Kostecka - 05/05/2021

Feia temps que volíem anar  a escalar el Garraf, però les restriccions comarcals ens ho han impedit. Escalar amb el mar com a teló de fons enamora i si addicionalment  fa un dia prou clar la cosa encara engresca més.

El camí d'aproximació ja et permet contemplar la via que volem fer.

Un parabolt i un espit et marquen l'inici de la via.

Intentant trobar la manera d'incorporar-te en aquesta placa que hi marquen 6a+, no hi hagut manera de fer cap pas, sort que es pot fer amb Ao.

A plena feina superant els passos amb Ao.

L'Ita ho prova de segona hi tampoc li surt. Sembla més difícil del que marca la ressenya.

Entrant a la reunió.

El següent llarg, per lo menys si veuen presses, tot i així les assegurances estan distants i caldrà tibar de valent.

Els primers dos passos el faig amb Ao i després un cop arribat al tercer em penjo d'estreps per veure la sortida. Uns passos bonics per una fissura a l'esquerra ens permetran sortir d'aquest tram més difícil.

Des de la segona reunió ja en tram menys difícil .

Darrer pas abans d'entrar a la reunió.

Iniciant el flanqueig de la tercera reunió.

La segona reunió.

Entrant a la tercera reunió amb les vistes del port al fons.

Com la cosa pinta en bastos ja porto l'estrep preparat.

Jo anava convençut  que la via sortia pel diedre, però en la quarta assegurança s'enfila per la part més vertical de la dreta, i segons sembla i manca un pitó. Aquí sort de la tramposa i l'estrep.

La tercera reunió.

Gaudint dels darrers metres de la quarta tirada.

No baixem en ràpel i així podem gaudir d'aquest darrer pas i del fet d'arribar al cim.

Han rafet el pedró.

Foto cim molt contents.

Aproximació: un cop entrat en el poble del Garraf anirem en direcció al Port Nàutic, un xic abans podreu aparcar en una zona blava que ara no es cobra. Certament quan passin a cobrar no hi haurà lloc per aparcar per anar a escalar. Cada cop ho posen més difícil.

La Via: ben trobada i força bonica amb l'equipament just i necessari. Passos llargs i força obligats on haurem de tibar de valent en funció el vostre grau. En el nostre cas ens ha agradat força però ens ha costat.

1er llarg. 35 metres. IV, V, A0 o 6a+, V, IV.  7 parabolts. La via comença en una replanet on trobareu un parabolt i un espit. Des d'aquí ja veureu els parabolts de la placa que hi ha entres les vies Bavaresa i Mendigos del Mar. Començarem per unes plaques que es deixen fer fins a que es posa més vertical i entrem a la placa que nosaltres hem fet amb A0, després seguirem amb una escalada més fàcil fins a la reunió.

2on llarg: 25 metres. Ao, Ae, Vè. 5 parabolts. Des de la reunió estant es veu força difícil, però un cop t'hi poses ho vas trobant prou bé.  Sortirem per l'esquerra de la reunió fins el primer parabolt des d'aquí haurem d'anar a la dreta fins a xapar el proper. Ara ja haurem d'anar verticals fins el quart parabolt. (Nosaltres hem fet un parell de passos d'estreps). Des d'aquí sortim a l'esquerra un xic per una fissura molt maca i tot seguit arribarem al proper parabolt, ara anirem una mica a l'esquerra i tornarem a la dreta per entrar a la 2ª reunió.

3er llarg: 20 metres. IV. 2 parabolts. Des de la reunió veurem un parabolt a la nostra esquerra que ens indica l'alçada per on va el flanqueig. Després trobarem un 2on parabolt, però abans hem posat un Totem lila. Un llarg de flanqueig bonic.

4art llarg: 20 metres. V+, Ao, Ae, V+, V. 4 parabolts i 2 pitons.  Sortim pel diedre  ( veurem restes d'espits) i trobem 1 parabolt i després 1 pitó, passos difícils. seguirem pel diedre fins a la 4a assegurança, que ens obliga anar a la dreta i deixar el diedre, aquí hi ha un pas força llarg i obligat, que amb una bona tramposa us ajudarà. En aquest parabolt hem fet un pas d'estrep. Seguirem vertical fins un pitó on sortirem a la dreta i un altre parabolt es assegurarà l'entrada a la reunió.

5è llarg: 20 metres. IV, II. Si de la reunió no voleu baixar en ràpel només us quedarà un pas molt bonic i una grimpada.

Descens: nosaltres hem baixat caminant des del cim.

Material: 10 cintes. 1 estrep, 1 Totem Lila. + R.

1ª Ascensió: 10/01/2019 per Àngel Vedo, Xavier Llanetis, Pau Gutierrez.