dissabte, 29 de febrer del 2020

Montserrat - Paret de la Codolosa - Via CDR - Via Àtic de la Codolosa - 26/02/2020

Quan hem vist que feia vent del nord i per acabar-ho de rematar l'Ita està passant un refredat de cavall, hem decidit sortir tard i anar més aprop.

Per aquests dies , sembla és una bona solució Montserrat i la Paret de la Codolosa. Quan hem arribat hem trobat una colla de coneguts que anaven a les Golfes de la Codolosa, una zona que encara no coneixem i que properament hi haurem d'anar.

Ens faltaven dues vies que podíem encadena, la CDR i el Àtic de la Codolosa.

Per començar hem de pujar una mica per la canal fins un punt que podrem veure un pont de roca.

Progressant pel primer llarg.

En Joan Asin fent la via del costat.

Iniciant el segon llarg per una fissura molt ferma.

En Josep Estruch i l'Isabel a la via del costat.

Darrers metres del 2on llarg.

Anant a cercar la sortida per la via de les Cabres.

Ja en l'Àtic iniciant el primer llarg.

Entrant a la primera reunió després de superar una placa molt bonica.

Darrers metres del 2on llarg.

Iniciant el tercer llarg, una placa vertical i amb bona pressa.

Progressant i gaudint de la bona roca del tercer llarg.

Sortint de la via, contenta malgrat el refredat.

Aproximació: des de Collbató agafarem el corriol que va pujant fins un moment que es desvia a la dreta i ens porta al peu de la paret principal de la Codolosa. Ara travessarem tota la paret i al final trobarem un camí que ens porta al peu de les altres vies. La nostra comença un xic més amunt a la dreta de tot. Cal pujar uns metres per la canal.

1ª llarg: 30 metres IV+, 1 pont de roca i 1 pitó. Des de la canal pujarem vertical fins el pont de roca, des d'aquí haurem d'anar a la dreta fins a trobar un pitó, tot seguit sortirem vertical fins arribat a una feixa que seguirem passant per sota de l'Esperó  Blocaire fins a la reunió de la Via de les Cabres, comuna amb la nostra.

2on llarg: 30 metres V, V+, V. 5 pitons, 2 burils, 2 ponts de roca. Sortirem verticals per la fissura fins el tercer pitó, aquí haurem d'anar un xic a la dreta i trobarem dos burils seguits, després passarem a l'esperó (pitó) i aquí casi toca a l'altra via, seguirem per l'esperó fins un pont de roca i després vertical fins a la reunió.

3er llarg: 30 metres, IV, 1 pont de roca, un parabolt i una reunió. Sortim vertical fins un pont de roca falcat amb un tac que es mou,  després anirem una mica a l'esquerra fins entrar a la via de les Cabres on trobarem un parabolt, seguim vertical i trobarem una reunió que ens la passarem per continuar per terreny fàcil fins el cim. Trobarem una reunió a l'esquerra.

Aproximació a l'Àtic de la Codolosa: des de la reunió anirem a l'esquerra fins que passem per sota d'una reunió, seguirem i trobarem una corda fixa que ens permet baixar a una canal. Ara ens toca pujar per la canal fins el peu de via.

1ª Tirada: 35 metres V, V+, Parabolts.  Pujem vertical fins el primer parabolt amb uns passos estranys per la roca, després seguirem vertical per terreny un xic més fàcil fins a sota d'una placa que a la dreta hi ha vegetació, pugem verticals per la placa fins a la reunió. Passos bonics i de molt bona roca.

2ª Tirada: 50 metres, IV+. 3 parabolts.  Sortim caminant a l'esquerra fins que a la nostra vertical veurem un parabolt sota d'un diedre vertical però ple d'herba. Superarem aquest diedre i abans de sortir trobarem un segon parabolts, després anirem en compte a buscar una placa on hi ha un tercer parabolt, després vertical fins a la reunió.

3ª Tirada: 30 metres V+, IV+. Parabolts. Primer caminarem a la dreta fins una olivera on farem reunió.
A la vertical de l'olivera veurem uns parabolts. Els primers metres són verticals però amb molt bona roca, després trobarem un tram un xic més fàcil i un altre cop es torna a redreçar, superem aquest tram vertical i ja estem als darrers metres de via que és superen anant primer a la dreta i després a l'esquerra per seguir vertical fins el cim.

Descens: Nosaltres hem pujat fins a trobar el camí de les bateries que hem seguit fins a Collbató. Hi ha la possibilitat de baixar per la Drassera del Fray Gari.

Material: 10 bagues exprés i joc d’Aliens.

Apa a escalar que el món s’acaba..