dijous, 6 de febrer del 2020

Vilanova de Meià -Pas Nou - Vies Diedre Reflexió i A Dues Mans 05/02/2020

Hem vist ressenyades dues vies noves al Pas Nou d'en Joan Baraldes i Francesc Paneya.  Costa d'entendre que encara hi puguin obrir noves vies en aquest sector. Són dues vies que es poden fer al mateix dia sense problemes. Nosaltres hem començat pel Diedre Reflexió i després em fet l'altra. Així, hem evitat a pujar dues vegades la canal fins a peu de via.

Us deixem la nostra ressenya. No ho hem fet sobre dibuix per tal de veure més acuradament per on passen les vies.

Peu de via perfectament senyalat.

Iniciant el primer llarg

Un pas un xic més dret però amb bona presa.

l'Ita a mig llarg

Darrer pas després de forçar amb lliure el 6a+.

Atacant el diedre curtet però interessant.

Des de la reunió començant el diedre l'Ita.

Uns passos més i ja en tenim una al pot. Després 2 ràpels de 30 metres i ja tornem a ser al peu de via.

Inicials al peu de via.

Passos bonics, llàstima del darrers metres que no han pogut sortir en lliure.

Començant el segon llarg.

Pas un xic més difícil de V+.

Entrant a la 2ª reunió amb la carretera al fons.

Tercer llarg vertical i força ben trobat.

Entrant a la reunió.

l'Ita fent els darrers metres de la via amb una roca a controlar.

Una vista sobre el Pas Nou.

Aproximació: un cop situats al Pas Nou, des de la mateixa carretera podreu veure on comencen les vies. A peu de carretera trobareu un pedró i una senyal groga. Pujarem per la canal rectes i després anirem a l'esquerra al peu de via.  Trobarem tres vies de dreta a esquerra: Tsunami Democràtic, a Dues Mans i Díedre de Reflexió. Inicials als peus de les vies.

Les vies: vies en passos bonics, però que queden força desmerescudes per les diferents feixes que, li treuen verticalitat i l'ambient propi de l'escalada. Tot i així, poden ser útils per passar un matí d'escalada i excursió per les feixes per tal de fer metros.  Personalment penso que hi ha moltes vies per restaurar que tenen un atractiu molt superior. Però hi ha gustos per tot.

Diedre de Reflexió:

1er llarg: 30 metres equipat amb parabolts. IV, V, V+ 6a+/ A0Pujarem verticals fins el primer parabolt, després anirem en tendència a l'esquerra per superar un petit ressalt, d'aquí anirem a cercar un tram molt vertical i amb les preses per distants que podrem forçar amb lliura 6a+, o fent algun A0. Reunió només sortir.

2on llarg: 25 metres: equipat. V. V+, V- Primer pujarem caminant fins sota mateix d'un petit ressalt sota al mateix diedre. Nosaltres hem fet reunió en un arbret. Des d'aquí pujarem verticals, primer per l'esquerra fins entrar en el diedre i després pel mateix diedre fins el cim.

Descens: per la mateixa via amb dos ràpels.

A Dues Mans:

1er llarg: 30 metres, V, 6a/Ae. Pugem verticals per unes plaques agradables fins que trobem una reunió antiga, després la cosa es posa vertical, els primers passos surten força bé, però després he posat el peu en una baga i sortit.

2on llarg: 40 metres. V, V+, V, IV. Des de la reunió creuarem la feixa caminant fins a sota de la paret, la via és la de més a l'esquerra. Pujarem verticals per entrar en una especia de díedre cec i després quan ja és més fàcil anirem un xic a dreta, punts que s'ajunta amb la via Tsunami Democràtic.

3er llarg: 35 metres, IV, V. V+, V.  Primer agafarem un passamà per creuar una feixa amb molta pedra solta i farem la Reunió 3 bis.  Des d'aquí comença una placa tombada que poc a poc va guanyant vertical, nosaltres hem d'anar en diagonal a la dreta, amb passos verticals i divertits fins a la reunió.

4art llarg: 20 metres IV, V.  Primer anirem a l'esquerra amb l'ajuda d'un passamà fins que ens situem a l'esquerra de la vertical d'un esperonet. Des de sota sembla que la roca està força malmesa, però un cop t'hi poses es deixa anar fent prou bé. Tot i així cal tenir cura amb la roca que hi ha forces blocs que estan un xic precaris.

Descens: des de la darrera reunió pujarem en direcció nord fins sota d'unes trinxeres, aquí trobarem un corriol fitat que ens portarà amb 20 minuts a la carretera i al cotxe.

Material: 10 cintes exprés i bagues de reunió.

1. Enhorabona Manel i Ita ! aprofiteu be la setmana! veig que ha sortit gairebé tot en lliure, molt be.

1. Gràcies Jaume, un encadanament de vies que pot està bé, però hi ha moltes vies abans que aquestes.

2. Respostes
    1. Si noia, és ben bonic, en conjunt està bé, però penso que hi ha molta feixa.