dimarts, 5 de novembre del 2019

Montserrat - L'Elefant - Via Cerdà Prokoski - 30/10/2019

Les vies de la cordada Cerdà Prokoski són un símbol de l'escalada d'una època. Poc a poc hem fet diferents vies obertes per aquesta sensacional cordada, però la de l'Elefant s'havia anat quedant un xic amagada entre les pendents. Segurament perquè ens feia una mica de mandra pujar totes les escales i canals fins al peu de via. La veritat és que paga la pena l'excursió, doncs malgrat només té tres llargs, llàstima, és un itinerari molt representatiu de l'escalada montserratina i que cal fer.

Primers metres de la via.

Des de la 1ª reunió una sensacional vista sobre la Mòmia.

Entrant a la reunió, ara totalment a la ombra.

Sortida molt bonica de la primera reunió i que podrem assegurar amb alien blau, o amb un camelot més gran.

En cada llarg, com a mínim podrem posar 2 merlets de gran qualitat.

La Cadireta del flautats que vola sobre Monistrol.

Ara per una placa més senzilla arribant a 2ª reunió.

Inici del tercer llarg, senzillament sublim.

Vertical però amb molt bona pressa.

Primer vas a la dreta i després tornés a la esquerra quasi a la vertical de la 2ª reunió.

Alguna relíquia hi ha..

Millor que un parabolt.

El sol torna la vida.

i també l'al·legria.

Foto cim amb el Cavall Bernat al fons.

Matí sensacional i més quan arribes al cim.

Com no, selfie al cim.

Una estampa que cada cop que hi passem ens l'emportem.

Aproximació: des del Monestir de Montserrat pujarem per les escales dels pobres fins a la trenca de Sant Benet. Seguirem pujant escales fins a l'ermita, ara refugi, des d'aquí seguirem el camí que puja a l'ermita de Sant Salvador, passat el coll de la Trufa passarem pel peu de la Trompa de l'Elefant, i seguirem fins al coll amb la Mòmia per després anar a l'esquerra fins al peu de via.

La Via: el seu nom ja ho diu tot, està molt ben trobada, bona roca i força equipada, més del que ens esperàvem. Els merlets, algun Tricam i algun Alien ens acabaran de reforçar l'equipament.

1ª Tirada: 35 metres, IV+, IV.  Des del peu de via sortirem verticals i tot seguit trobarem una assegurança, d'aquí anem un xic a l'esquerra i podrem posar un alien en un forat, un altre assegurança, un merlet, una altra assegurança un altre merlet i així fins a la reunió. Reunió al costat mateix d'una savina.

2ª Tirada: 30 metres. IV+. Sortim per la dreta i abans de sortir a l'aresta podrem posar una bona assegurança flotant, després anem a la dreta i tot seguit ja trobarem un spit, després vertical i tornant a l'esquerra una mica i altra cop vertical fins a la reunió.

3ª Tirada: 30 metres. V. Altra cop anem a la dreta i veurem un mur força vertical, que a la vegada està ben assegurat, passos verticals amb grans còdols que ens faran gaudir d'allò més, després torna a l'esquerra fins quasi a la verticalitat de la 2ª reunió. Poc a poc perd verticalitat i ja veurem la reunió un xic sota del cim. Després uns metres molt senzills fins el cim. En aquest llarg, sembla que la via original sortia vertical a l'esquerra cercant el lloc més fàcil.

Descens: anirem al coll entre la Trompa i l'Elefant i baixarem per una canal estreta primer i després més ampla. seguirem unes fites que ens portaran en una altra canal a desgrimpar fins un coll. Seguirem per una canal d'arbres que ens portarà a l'ermita de Sant Salvador.

1. Enhorabona, una via de saber navegar i autoprotegir-se. Ara començarà a fer fred per anar-hi...

1. Gràcies Jaume, penso que amb el canvi de temps caldrà esperar a l'any vinent per tornar-hi.

2. El darrer llarg no es de la Cerda-Pokorski...

3. https://elcoleccionistadevies.blogspot.com/2013/10/cerda-pokorski-la-roca-de-sant-salvador.html?m=1