dissabte, 12 d’octubre del 2019

Malanyeu - Via Amics de Malanyeu - 09/10/2019

Avui teníem intenció d'anar a Montserrat, però hem vist que estava molt tapat així que hem posat direcció a Malanyeu, i certament ho hem encertat, doncs hem tingut un matí sensacional.

Hem escollit la Via Amics de Malanyeu, una via sense res especial a remarcar, però que té l'al·licient de que t'has d'equipar el darrer llarg i reforçar els altres dos. Està bé per fer-la però no per repetir-la.

Només pel seu entorn ja val la pena anar-hi.

La tardor ja ha començat arribar i els canvis de colors del arbres ja es fan notar.

Una vista del pany de paret per on va la via.

El primer llarg supera una placa típica de la zona amb passos bonics.

Entrant a la reunió.

El segon llarg es troba amb la Francesc Sunyol.

El tram senzill del tercer llarg.

Superant una petita placa que hi ha a la part alta del tercer llarg.

Darrers metres de la via.

Aproximació: Poc abans d'arribar el poble i passat Can Anglada, deixem el cotxe al costat d'uns contenidors. Des d'aquí caminem uns metres per la carretera i veurem que surt una pista a ma esquerra, la seguim fins que veurem a davant nostra una casa gran i que a l'esquerra podem creuar els filats per un pas que busca un corriol que baixa en direcció al torrent. Al final a ma dreta surt un camí que ens porta fins a baix al torrent. Creuem el torrent i anem seguint un camí fitat que ens deixarà a peu de via. Inicials al peu de via AM.

La Via: via de tres llargs que busca el seu espai entre mig dels arbres. Les dues primeres tirades estan força equipades, la darrera caldrà col·locar algunes assegurances flotants.

1er llarg: 35 metres, IV+, V, V+.  Una tirada que va guanyant en dificultat conforma vas guanyant alçada per una placa típica de la zona. Els darrers metres cal anar a l'esquerra i trobarem un pas un xic més difícil de Vè, V+.

2on llarg: 30 metres,  IV+, Sortim amb un flanqueig a la dreta per anar a cercar els espits de la Francesc Sunyol, després seguirem per aquesta via fins a la reunió 2ª reunió amb passos plaents i bonics.

3er llarg: 35 metres, III, IV+, V. Sortim per terreny molt fàcil a cercar un pont de roca que hi ha a la nostra esquerra, d'aquí pujarem verticals i trobarem un segon pont de roca, seguim verticals fins sota d'una placa que veurem un pont de roca amb una baga super prima, pujarem verticals, passos elegants i que podrem anar reforçant amb assegurances flotants. Sortirem d'aquest placa per una fissura de la dreta, després un tram descompost ens portara a la reunió.

Descens: Anirem a cercar els ràpels de laVia Francesc Sunyol. 1er de 25 metres i un segon de 60 metres fins a peu de via.

Material: 10 cintes i un joc d'aliens i els camelots fins el # 1.

1. Darrerament tenim la boira enganxada al prelitoral: Montserrat i Sant Llorenç en surten galdosos. Aquest dissabte nosaltres anàvem a Agulles i vam acabar a Vilanova de Meià.
    Enhorabona per l'activitat estaríeu sols...

1. Gràcies Jaume. Vàrem estar molt tranquils , però hi havia 3 cordades a altres vies. Els dimecres surt molta gent.