dimecres, 16 d’octubre del 2019

Penyes Altes del Moixaró 2.279 metres - 11/10/2019

Pujant pel Torrent de la Font Llebrera.

Feia molts anys que havíem pujat a les Penyes Altes del Moixaró per la vessant de Greixa, però no hi havíem pujat pel cantó de la Cerdanya, així que ja tenim una bona excusa per fer una excursió aquesta tardor amb el Marc i la Maria.

Parada i fonda a Coll de Jou

Tot caminant en direcció al Coll de Miquela ja podem veure les Penyes Altes del Moixaró amb el Pedraforca al fons.

Una bona vista de la vessant nord del Pedraforca.

La Tossa d'Alp

A baix a la plana encara hi ha la boira.

Malgrat que anem la majoria de trams per la zona obaga, tenim estonetes de sol.

Parada per gaudir del lloc, les vistes s'ho mereixen.

Des d'aquí podem veure , al fons, el Cadí.

Com hi ha dues puntes i les pugem les dues. Aquesta és la més petita i que està a l'esquerra mirant al sud.

Foto del cim.

Itinerari: des del cementiri d'Urús agafem una pista que va en direcció a l'est i que fa una mica de baixada fins que passa el Torrent de la Font de la Llebrera, aproximadament a 1,8 quilometres arribarem al Refugi de la Pleta dels Ordiasos. Aquí deixem el cotxe.

Ara, seguim per una pista que hi ha una tanca i quan arribem a un revolt de 180 º graus veurem que en surt una altra a l'esquerra, també tancada amb una cadena. L'agafem  i amb uns 20 minuts arribarem a la Font Llebrera. Ara enfilem pel torrent del mateix nom i anem guanyant alçada molt ràpidament. Poc abans d'arribar al Coll de Jou, farem unes ziga zagues que ens ajudaran arribar-hi.

Arribats a Coll de Jou podrem gaudir d'unes bones vistes sobre la Tossa d'Alp. Ara anirem carenejant pel Serrat de la Miquela, encara que alguns cops ens tocarà el sol, la majoria del camí va per la vessant obaga. Hi ha un moment que hem de baixar una mica per enfilar la forta pujada que ens portarà el cim.

Nosaltres hem tornat pel mateix itinerari.

Excursió molt bonica i que ens permet gaudir de les vistes sobre el Pedraforca, Cadí, Tossa d'Alp, la Cerdanya i tots els cims que l'envolten.