dimecres, 29 de maig del 2019

Berga - La Vinya - la Muralla - Via Super Amics. 29/05/2019

En Xavier Solà un dia a la tarda em va passar un whatsApp amb una ressenya nova del Berguedà i em  va dir que era una via super maca i no obligada. Ràpidament la vàrem posar amb les pendents.

Avui li ha tocat, amb els comentaris del Xavier ha passat a davant de moltes altres vies que estan amb les pendents. Un cop feta, realment és una petita joia; plaques, petites balmes i fissures espectaculars. Roca curiosa. Molt ben equipada i malgrat la dificultat és una via que es deixa fer. Al final té premi, doncs podrem seure al millor mirador del Berguedà.

Des de la carretera, ja podem veure la paret.

Punt d'inici de l'aproximació.

Peu de via ben indicat.

Iniciant la via.

El primer llarg ja et fa entrar en calor.

Sortint del pas més difícil de la 1ª tirada.

Fissura espectacular de l'inici del 2º llarg.

Flanqueig en diagonal del segon llarg.

Passos bonics dels 2º llarg.

Fissures de la tercera tirada. Sensacionals.

Fòssils que vas trobant a diferents parts de la via.

Ja som a dalt i amb aquest espectacular banc ben fixat per poder gaudir de les vistes.

Les vistes són sensacionals.

Realment la primavera a portat un any més un munt de colors.

Només per veure aquestes vistes ja val la pena pujar aquí dalt.

Aproximació: situats a l'encreuament de la carretera que va Sant Llorenç dels Morunys i Els Rasos de Peguera agafarem la carretera que va direcció a Els Rasos que seguirem aproximadament 1 quilometre fins arribar a un petit  coll on deixarem el cotxe. Des d'aquí haurem de recular uns 100 metres i veurem sortir un corriol que seguirem fins que veurem a sobre nostre la paret. Un pedró ens indicarà que ja podem començar a pujar, al cap d'uns metres trobarem una tartera ben traçada que ens portarà al sector de la Vinya, després seguirem un xic més a la dreta fins que trobem el peu de la via. Cartell indicador.

1er llarg: 30 metres 6a +.  Comencem per unes plaques amb una roca entre conglomerat i calcari amb algunes crostes.  Anirem navegant fins que arribarem sota un desplom i aquí trobarem el pas d'aquesta primera tirada. Estirant un xic podrem agafar bona presa per la mà dreta, i haurem de posar el peu per adherència, la qual cosa no fa massa gracia, doncs la roca, ara sembla més "arenisca". La veritat és que resulta més adherent del que sembla, superat aquest pas, trobarem un tros amb roca a vigilar i tot seguit reunió.

2on llarg: 30 metres 6b. Sobre mateix de la reunió, veurem que s'insinua una fissura, que després es converteix amb una fissura extraordinària, ja trobarem molt bona pressa, pujarem amb bavaresa, després segueix per unes fissures més senzilles fins arribar a un punt que veurem que hem d'anar en diagonal a l'esquerra, amb passos molt bonics fins a la reunió. Llarg sensacional.

3er llarg: 25 metres 6b. Sortim de la reunió un xic a la dreta per anar a buscar unes fissures que estan a sobre nostre. Per arribar a la fissura ens trobarem amb el pas més difícil, després la fissura ja es deixa anar fent fins que arribarem a un desplom, però que hi ha unes presses d'escàndol per superar-lo, un cop superat ja estarem al millor mirador del Berguedà. Reunió un xic a l'esquerra.

Descens: nosaltres hem baixat per una via que hi ha l'esquerra amb tres ràpels de 30 metres.

Material: 15  cintes i corda de 60 metres. Casc obligatori.

1ª ascensió: 16.03.2019 Cortina & Peregrina.  Felicitats als aperturistes!!!

A

1. Apuntada queda..es veu ben xula i original lo del mirador!
    Salut

1. Certament és original el tema del banc, però econologic i respectuos amb el medi no massa.....

2. No creguis tampoc desentona molt,comparat amb el mirador de garreta.alla si Hi ha ferros i ciment a dogo

1. Per mi és una barbaritat, peró entenc i respecto les altres opinions.