dimecres, 27 de maig del 2026

Via Incògnita - Els Estalvis del Porró - La Plantació - Montserrat 26/05/2026

A proposta d'en  Ferran anirem a La Plantació a fer la Via Incògnita. Quedem d'horeta per pujar fins el peu de via a l'ombra i ho hem encertat, doncs fins i tot hem fet la via sense sol. 

Quan hem arribat al peu de via, ens hem trobat un pal telescòpic per caminar, segurament dels darrers que han estat per aquesta agulla. Si algú l'ha trobat a faltar que ens posi un comentari en el blog.

Teníem molt bon record de la veïna Pell Roja, especialment per la seva roca; cantelluda, abrasiva i amb bons forats que en donar un plaer especial acaronar-la. En aquesta via hem tornat a sentir les mateixes sensacions.


La nostra ressenya.

Després d'una aproximació ben fresca arribem al peu de via i ben aviat veiem on comença. Els parabolts inicials ja ens marquen els primers passos.


Iniciant els primers metres. (Fotografia Ferran de la Rosa)


Després d'uns primers metres molt verticals, la placa perd un xic de verticalitat i passa a una escalada ben bonica i agradable d'escalar.


La Ita apurant molt bé els primers metres. (foto Ferran de la Rosa)


Entrant a la primera reunió.


Iniciant el segon llarg per una placa franca fins sota d'un ressalt que haurem de superar amb uns passos un xic més exigents, 


La Ita superant el tram més difícil d'aquest segon llarg.


Arseni arribant a la primera reunió.


Arribant a la segona reunió.


En Ferran i l'Arseni en el primer llarg. 


Iniciant el segon llarg.


Per arribar a dalt del cim de l'agulla, anem a la dreta i ens trobem amb la sortida de la via Pell Roja.


La Ita a la segona reunió.


L'Arseni arribant a la segona reunió.


En Ferran molt content perquè la seva proposta per avui, ja és una realitat.


Foto cim tots molt contents, ho hem encertat i ens ho hem passat súper bé. 

Aproximació: des de Collbató anirem en direcció a la Vinya Nova fins l'antic pàrquing del Clot de la Mònica, des d'aquí anirem pujant pel camí fins al collet. Abans d'arribar-hi deixarem el camí amb marques blaves que va a Sant Joan. Des del collet baixarem una mica i després planejarem fins a trobar una gran fita que ens marcarà l'inici del Torrent dels Llorers, seguirem pel camí, farem un parell de ziga zagues i arribarem a la carena i ja veurem l'agulla a la nostra dreta. Ara hem de seguir pujant fins que veurem que podem entrar el bosc per flanquejar fins al peu de via. 1h,15' .

La via: un itinerari molt ben trobat, amb molt bona roca i bon equipament, on podreu gaudir d'una escalada ferma i divertida. Recomanable.  

1er. llarg: 30 metres.  5c (Ae/Ao), 5b, 4c, 4b. 3b 9 parabolts.  El tram més difícil d'aquest llarg està en els primers metres que són ben verticals, però ben equipats i amb bona roca. Després la placa perd verticalitat fins a la reunió. 

2on. llarg: 30 metres.  4b, 5c, 5b, 4b. 9 parabolts. Seguim per la placa fins a sota d'un ressalt que superarem primer per la dreta i després un xic a l'esquerra per seguir vertical fins a la reunió.

3er. Llarg: 10 metres. 4a. 1 espit i 2 parabolts.  Anirem a la dreta per sortir pels darrers metres de la via Pell Roja. Una escalada agradable fins el cim.


Descens: Ràpel de 60 metres per l'Aresta Brucs. (cara oest).

Material: 10 cintes exprés, 1 estrep opcional + Reunió. 

Oberta per: ¿? sense dades.
Apa a escalar que el món s'acaba!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixeu un comentari i us contestaren tan aviat com puguem