Aprofitem que ara toca fer vies facilites per tornar al Balneari de Cardó, on en Antonio Alarcón ens va deixar un bon llegat.
Us deixem la nostra ressenya.
Com avui fa vent de Mestral ens ha semblat que aquesta via ens aniria bé per no patir massa les rafegues de vent que, encara que no són molt fortes es fan notar. La via té tres llargs amb una dificultat en línia a totes les vies que hi ha en aquest sector.
Un primer llarg que segueix les plaques tombades característiques d'aquest sector. Tota la via la trobarem equipada amb bagues en ponts de roca.
El segon llarg segueix una fissura fins a sota el ressalt que passarem molt bé gràcies a les bones presses.
Després va a cercar l'esperó de la via Somni de Canyella i segueix pel mateix.
Fotografia sortint de l'esperó per anar a la reunió.
Aproximació: des de Rasquera agafarem la carretera que puja al Balneari de Cardó i la seguirem fins que trobarem un túnel, un cop passat i a uns 300 metres trobarem un aparcament a l'esquerra on hi caben 2 cotxes bé. Fita.
Després caminarem uns 50 metres enrere i ja trobarem un corriol que us deixarà a peu de via. 5 minuts des del cotxe.
La Via: itinerari de tres llargs on els dos primers van a l'esquerra de l'aresta/esperó i el tercer va a trobar la via Somni de Canyella. La via està totalment equipada amb ponts de roca.
1er. llarg: 30 metres. 4a, 4. Pujarem per la placa fins que trobarem la reunió amb dos bolts.
2on. llarg: 25 metres. 5a, 4b. Anem a buscar una marcada fissura que ens portarà sota d'un ressalt que superarem molt bé mercès les bones presses que hi trobarem. Després seguirem vertical fins una savina on farem la reunió.
3er. llarg: 30 metres. 4b, 3a. Pujarem un tram vertical fins a situar-nos a l'aresta/esperó de la Via Somni de Canyella. Després seguirem per l'esperó fins que trobarem la reunió a l'esquerra. Per tal de baixar millor, recomanem anar uns 10 metres més a l'esquerra on podreu baixar amb un sol ràpel de 60 metres.
Descens: Podeu baixar amb un ràpel de 60 metres justets, o fer 2 o tres ràpels per la Via Les Cabres de l'Agustí.
Material: 10 cintes exprés, joc de friends opcional.
Oberta per: Jaume Prat, Joan Rovira, i Antoni Alarcón.
Apa a escalar que el món s'acaba!!




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixeu un comentari i us contestaren tan aviat com puguem