dimecres, 2 d’octubre del 2024

Via Titan - Paret de la Formiguera - Sant Llorenç de Montgai - 01/10/2024

A la dreta de la Via Oscar i començant per la vessant de la Via Los Chicos trobarem un nou itinerari obert aquest febrer passat.  Com no l'hem fet aviat hi fem cap.

Inici de la via, just uns metres més amunt i a l'esquerra de l'inici de la via Savina Wall.

Si bé ens havien recomanat començar per la via Los Chichos al final ens decidim per fer la via tal com està oberta.

El primer llarg totalment en flanqueig ascendent a l'esquerra assegurat en ponts de roca i savines.

Un llarg molt senzill però necessari per buscar l'espai d'aquesta via.

Per anar a la segona reunió haurem de baixar un metres.

La segona reunió.

En el tercer llarg la cosa ja comença a posar-se un xic més dret.

En el tercer llarg (Fotografia Arseni Lago)

El tercer llarg va per un tram un xic més dret amb passos bonics (Fotografia Arseni Lago)

Començant el quart llarg, un llarg molt ben trobat i molt mantingut.

A la part final, hi ha alguns passos molt exigents.

La Ita que de segona l'aconseguit treure la tirada neta.

L'Arseni tibant fort en el tram més difícil.

Foto cim. Un record d'un matí ben divertit.

Aproximació: deixarem el cotxe en l'aparcament que hi ha per anar a les vies de la Formiguera, farem la mateixa aproximació pujant per la vall en direcció oest, creuarem la via del tren, i després passarem per sota de les les primeres vies de la Formiguera les deixarem  i tot seguit ja trobarem un lloc per pujar una mica fins al peu de via.  La via comença uns metres més amunt i a l'esquerra de la via Savina Wall. Sageta a l'inici i bagues en una savina.

La Via: itinerari de 4 llargs, si bé els dos primers són per anar a buscar l'espai de la via, després ens trobarem amb un tercer llarg més bonic i el quart que és el més interessant  de via. Recomanable.

1er. Llarg:  35 metres. II/III.  Flanqueig ascendent a l'esquerra molt equipat amb ponts de roca i bagues a les savines.

2on. Llarg: 20 metres. II. Seguim flanquejant a l'esquerra, però ara amb baixada fins a la reunió.

3er. Llarg: 25 metres.  IV, IV+, IV.  Llarg vertical de placa fins a la reunió. Equipat amb parabolts.

4art. Llarg: 28 metres. V, V+, 6a, 6a+ (V+/Ao) V+.  Escalada de placa que va augmentant la dificultat al mateix temps que la roca cada cop és millor.  Els primers metres, tot i que s'ha sanejat molt bé la roca, trobarem algun tram que haurem de controlar-la. Un cop superada la savina la roca és molt millor i ens trobarem amb passos exigents fins arribar a la reunió.

Descens: podeu baixar rapelant per qualsevol de les vies del costat.  o anar a buscar el camí que en direcció nord-est us portarà a la via del tren, passareu per un túnel i després només haureu de seguir el corriol que us portarà al parking.  Pedrons i marques verdes.

Material:  12 cintes exprés + R

Oberta per: Josep Godoy i Agustí Sans - 2/2024

Dificultat: 6a+, obligat Ao/V+.