dijous, 3 d’octubre del 2024

Malanyeu - Paret del Devessó - Via Amics de Malanyeu 03/10/2024

Avui fem cap sense tenir massa clar quina via farem, només quan som al peu decidim que podríem repetir un cop més la Via Amics de Malanyeu.

Després d'una nit de pluja hi ha una transparència brutal, i un cop més quedem bocabadats per aquest paisatge que hem contemplar en múltiples ocasions.

Un primer llarg de placa i forats típics de la zona.

Arribant a la 1ª reunió.

El segon llarg el fem per la via Escorpí en lloc d'anar a buscar el segon llarg de la Francesc Sunyol

A la segona reunió, hi coincideixen unes quantes vies, sembla el Nus de la Trinitat....

Marxem totalment a la dreta per anar a buscar la sortida de la via.

Foto cim on ens parem a una estona a contemplar aquest entorn tan bucòlic.

Aproximació: Sortint de l'aparcament del poble agafarem el camí que volta una casa nova, seguirem baixant per la pista fins que veurem un corriol que surt a ma esquerra. Seguint aquest corriol arribarem a un pont de pessebre que ens permetrà creuar un torrent que sempre hi baixa aigua, un cop creuat passarem per sota d'una casa fins un cruïlla que anirem a la dreta fins arribar a un torrent sec. Passarem el torrent i anem seguint un camí fitat que ens deixarà a peu de via. Inicials al peu de via AM.

La Via: via de tres llargs que busca el seu espai entremig dels arbres. Les dues primeres tirades estan força equipades, la darrera caldrà col·locar alguna assegurança flotant.

1er llarg: 45 metres, IV+, V.  Una tirada que va guanyant en dificultat conforma vas guanyant alçada per una placa típica de la zona. Els darrers metres cal anar a l'esquerra i trobarem un pas un xic més difícil de Vè / V+.

2on llarg: 30 metres. Aquest cop hem seguit per la via Escorpí, així que hem seguit verticals.

3er llarg: 35 metres, III, IV+, V. Sortim a la dreta per terreny molt fàcil a cercar un parabolt, després pujarem per una fissura on podrem possar un friend i tot seguit trobarem un pont de roca, ara anirem un xic a l'esquerra sota d'una bona placa, pujarem verticals seguint una línia de parabolts, la placa té els seus passos, però que anirant sortint poc a poc. Reunió al cim en una alzina.

Descens: Anirem a cercar els ràpels de la Via Francesc Sunyol. 1er de 25 metres i un segon de 60 metres fins a peu de via. També podem baixar caminant.

Material: 12 cintes i un joc d'aliens.