dijous, 17 de novembre del 2022

Serra de l'Obac - Agulles dels Traginers - 16/11/2022

En diverses excursions que havíem fet per la Serra de l'Obac ens havíem fixat en unes agulles, prou esveltes, situades sobre el torrent que baixa de la coma d'En Vila, sobre mateix de la font dels Traginers.

Són 5 agulles, la Gran, la Petita, el Bolet, la del Salt, i l'Est, que el vent i el temps les hi ha donat unes formes molt capritxoses que és retallen contra el cel.

Mirant d'esquerra a dreta veurem l'Agulla Gran, La Petita i el Bolet, aquesta darrera té un forat ben marcat.  Malgrat no sé massa grans, en totes haurem d'escalar per poder-les assolir.

En aquesta fotografia podrem veure a demés l'Agulla del Salt que és la que està adossada al cingle.

L'Agulla Gran, la via va per la cara sud-oest.

Pujant a l'Agulla Gran, els primers metres són molt fàcils, només trobarem un pas un xic desplomat per assolir el cim.

L'Ita en el cim de l'Agulla Gran.

L' Agulla petita vista des del Bolet. Malgrat només 5 o 6 metres i li costa treure el cap per sobre dels arbres que l'envolten, per assolir-la haurem d'escalar i baixar amb una maniobra de corda.  Com cap de les agulles té instal·lació de ràpel haurem de baixar despenjant-nos per la vessant contraria.

l'Ita intentant pujar a l'Agulla Petita, que li ha donat la seva feina. Nosaltres l'hem escalat per la cara est.

Ja tenim la segona al pot.

Pot de registre del cim, que ens costa d'obrir, però al final ho aconseguim i podem deixar testimoni de la nostra ascensió.

El Bolet és la més esvelta i la que costa més pujar-hi. És desplomada per totes les cares, però per la cara nord hi trobarem un fissura que podrem superar en tècnica de bavaresa.

Després de superar el pas ja assolim el cim.

Després de despenjar-me per la vessant sud, assegurant a l'Ita que puc veure a l'altra costat del forat.

Són molt pocs els metres d'escalada però fa molta il·lusió aconseguir el cim.

Ara li toca l'Agulla del Salt, on també hi trobem un petit llibre de registre.

Una desgrimpada fàcil un petit salt ens deixa al cim de l'agulla.

L'Ita ben contenta al cim.

A veure si us animeu a visitar aquest lloc màgic, que si sou uns enamorats de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac us deixarà ben satisfets. Nosaltres ens ha agradat molt i ens ha sorprès molt gratament.

1. Aquestes son les que mes em motiven . On hi ha informació!? No he vist res enlloc

1. En el llibre Sant Llorenç del Munt Pam a Pam, hi ha una petita ressenya, però és senzill des de l’Alzina del Salari agafa la pista que puja a la font dels Traginers i abans d’arribar ja les veuràs.

2. Ei! quina activitat més maca ! ens hi haurem d'arribar.

1. Hola Jaume, segur que t'agradarà, el lloc té molt encant.