dissabte, 20 de febrer del 2021

Sant Llorenç del Munt - La Punta dels Cavalls - Via Àngel Casanovas i Crespo - 19/02/2021

Avui ens hem aixecat amb un dia de boira baixa a Sant Quirze del Vallés, però quan hem arribat  a Matadepera ja hem vist que a la part alta de La Mola el dia estava espectacular i que podríem gaudir d'una bona escalada. Només un xic de vent de l'oest ens feia sentir que encara estem a l'hivern.

La Punta dels Cavalls, una bona vista de tota la via. Primer va per aquest esperó de roca típica de La Mola en la part baixa i després va per la vessant més a l'esquerra d'aquesta punta.

L'Ita comença per aquest esperó que ens sorprèn doncs no ens hi havíem fixat mai, i havíem pujat tant per la dreta com per l'esquerra. Malgrat que es pot arribar a la part més difícil per la vessant esquerra, penso que val la pena fer aquest llarg per entrar en matèria. La roca està prou bé.

Els primers metres un xic més drets, però a la vegada ben assegurats.

Al nostra costat tenim una cordada que està fent l'Aresta dels Cavalls.

Arribant a la primera reunió, al fons podem veure el Bolet de Can Poble.

Uns primers metres en artificial amb passos força llargs.

Ara ja ens tocarà anar en lliure amb una roca d'escàndol

Els nostres veïns ja estan acabant la via.

Entrant a la segona reunió.

Aprofitem per signar al llibre de registre.

Placa commemorativa de la via a l'escalador Àngel Casanovas Crespo que vàrem tenir el gust de conèixer.

El tercer llarg comença amb un bon desplom, i amb un segon parabolt força llarg, sort que hi ha molt bona pressa que facilita molt arribar-lo.

Passos divertits..

La reunió amb una alzina ben gran

La cordada veïna ja comença a fer el ràpel.

Fent els darrers metres que són d'allò més bonics i que no voldries que acabéssim mai més.

Tot lo bo s'acaba i nosaltres ho celebrem amb una foto de record.

Con que encara és aviat aprofitem per pujar fins a La Mola.

Just acaba d'arribar el transport i podem veure a tots els burrets fermats per la seva descarrega

Aprofitem que no hi ha gent per fer la foto típica.

Us deixem la ressenya original dels aperturistes.

Aproximació:  deixarem el cotxe al carrer Granera i pugem pel camí de la Canal de les Bruixes fins arribar el camí de Can Poble, després agafarem el camí Vell de Can Poble fins que ens trobem a la vertical de l'Aresta del Cavalls que pujarem vertical per la canal de Querosa, que està molt neta i de bon pujar. fins arribar al Bolet de Can Poble, ara ja tindrem la via al nostra davant només ens queda pujar un metres fins a peu de via.

La Via: itinerari ben trobat, amb passos d'artificial bonics i que el conjunt inclosa la primera tirada resulta força recomanable.

1er llarg: 50 metres, IV. III.  4 parabolts i una savina.  Pujarem pel centre de l'esperó però poc a poc anirem un xic a l'esquerra cercant la part més vertical i la millor roca. Després perd verticalitat i amb una escalada senzilla arribarem al final de l'esperó. Reunió en una savina. Ara caldrà fer un canvi de la reunió.

2on llarg: 25 metres.  Ae, Ao, V+.  8 parabols i 4  pitons. Sortim en artificial i per començar ens haurem d'enfilar una mica en una gran savina, després farem 3 o 4 passos més en artificial equipat en parabolts i quan arribem als pitons, ja podrem seguir en lliure i/o Ao fins els darrers metres que val la pena fer-los totalment en lliure per gaudir al màxim.

3er llarg: 10 metres Ae. IV. 3 parabolts.  Sortim per l'esquerra de la reunió i ens pengem del primer parabolt, després haurem d'estirar-nos fins agafar el segon, d'aquí podem fer un pas més d'Ae i sortir en lliure fins el cim.

Descens: Podeu baixar per la canal que hi ha entre la Punta Serreta i la Punta dels Cavalls fins a trobar el camí de pujada.

Material: estreps, 12 cintes. i Reunions.

1ª Ascensió: Òscar i Albert Masó Garcia.

1. Que grans aquests nois que ens han regalat aquests itineraris per gaudir.Si tenim boira abaix doncs cap amunt que no hi ha ia trepar que el mon s'acaba!

1. Sergi, ahir s'estava força bé a la part alta tot i que feia un xic d'aire i es feia notar. jejeje.

2. Quina sort poder sortir entre setmana!
    Una via curiosa amb trams ben encertats i molt bé aprofitar per fer una Mola més. Enhorabona.

1. Gràcies Jaume, tot arribarà i ben segur que també podràs sortir entre setmana. La vi ens va agradar força. Ara amb el confinament comarcal ens toca anar fent aquestes vies. jejeje..