dijous, 18 de febrer del 2021

Montserrat - Paret de la Codolosa - Via Avi Antonio 17/02/2021

Fa uns dies vàrem veure una nova via a la Paret de la Codolosa, la seva ubicació la feia força atraient, així que la vàrem deixar com a pendents fins que poguéssim anar-hi.

Us deixem la nostra ressenya

Començant els primers metres.

La via comença a la dreta de la Via l'Avi Trepador, on podreu veure que forma una especie de diedre i una gran placa molt més fosca. La via ha estat molt ben netejada, tot i així hi ha un xic massa de terra, caldrà esperar que plogui un xic més.

La roca en general és molt bona i l'equipament molt raonable, doncs han posat parabolts on no és pot assegurar d'altra forma.

Els forats permeten posar-hi friends a caldo.

Entrant a la primera reunió.

Al sortir de la primera reunió, hi ha un tros on hi ha algun bloc que des de sota no dona massa confiança, però quan t'hi poses es veu que ho han netejat bé i lo que queda és més sòlid del que sembla.

La placa negre és molt compacta i algun pas tens que fer una tibadeta, però en el conjunt el segon llarg és força bonic.

Arribant a la segona reunió.

En el tercer llarg veurem el primer parabolt un xic lluny, però només sortir podrem posar un Camelot del 1 a caldo.

Llarg que va guanyant alçada vertical fins arribar un petit desplom, aquí caldrà apretar de valent per fer-ho totalment en lliure. En el meu cas he arribat quasi a sortir, però he arribat tan cansat que he tingut que posar un estrep en el darrer parabolt d'aquest tram. Després ja he sortit prou bé.

El Camelot a "tope".

Arribant al cim.

Contents al cim.

Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la Drassera del Fray Garí fins que trobarem una trenca a ma dreta que ens portar`al peu de la Paret de la Codolosa. La via comença a la dreta de l'Avi Trepador. 10 a 15 minuts.

La Via: itinerari lògic i molt ben trobat, on s'ha fet una bona feina de neteja. L'equipament molt correcte on haurem de posar alguna assegurança flotant. Totalment recomanable.

1er llarg: 25 metres III, IV, Vè. 2 parabolts.  Pugem verticals i ben aviat podrem posar una assegurança flotant en una fissura, després la dificultat va augmentant i en podrem posar una altra en una fissura que ens permetrà anar a unes fissures que van en diagonal d'esquerra a dreta que ens portaran a la reunió.

2on llarg: 30 metres. V+, Vè, V+. IV. Equipat amb parabolts.  Sortim per la dreta amb uns passos força difícils fins que anem un xic a l'esquerra i la dificultat baixa una mica, tot i així trobarem algun pas que ens ho haurem de mirar. Tot seguit la cosa es tomba una mica i la dificultat minva fins a la reunió. En aquest darrer tram més fàcil també podrem posar un Camelot a "tope".

3er llarg: 25 metres. Vè, V+, 6a, Pas Ae. IV, V+. Equipada amb parabolts i 1 pitó. Des de la reunió ja veurem que el primer parabolt està un xic distant i que en el desplom hi ha un pas llarg. Abans d'arribar el primer parabolt podrem posar un Camelot en un forat, i el pas que és llarg del desplom és fa prou bé gràcies a la bona pressa. Arribar al darrer d'aquest desplom, tot i que està junt, costa més, possiblement perquè estava cansat i un com arribat he fet un pas Ae per sortir. Després anirem per terreny més fàcil fins a trobar 1 pitó, ara ens queda un segon desplom a superar que està assegurat amb 2 parabolts. Nosaltres l'hem fet de dreta a esquerra, després de provar-ho per l'esquerra i no trobar-li la solució. Tot seguit ja arribem a la reunió.

Descens: podeu baixar en ràpel per la mateixa via o caminant.

Material: 8 cintes, Camelots 0,50, 0,75, i 1. Baga de reunions.

1ª Ascensió: per Lluís Nadal, Albert A. i Dani. d'aquest any 2021. La 1ª Ascensió és d'en Lluís Nadal i de la seva filla Núria Nadal i porta el nom en record del pare del Lluís i de l'avi de la Núria. Felicitats per la feina feta!!.

1. M en'alegro que us hagi agradat! Dues coses: Al tercer llarg queda molt més a caldo el #2 que el #1, tot i que també serveix. I la segona que la vaig obrir amb l'Albert i el Dani, però la primera ascensió va ser amb la meva filla Núria Nadal, que l'avi Antonio era el meu pare. Ens veiem!

1. Ja he fet constar les dades de la 1a Ascensió en el bloc. Moltes gràcies Lluís.

2. Veig que heu abandonat Sant Llorenç, ganes en teníeu oi? la via es veu prou maca i potent. Quan pugui m'hi arribo que fa temps que és a la llista.....eternament immensa llista ha ha ha

1. Hola Jaume, hem fet una petita escapadeta. Segur sur t’agradarà la via.

2. L'autor ha eliminat aquest comentari.