dimecres, 25 de novembre del 2020

Serra de l'Obac - Cingle de la Roradada del Coll de Tres Creus - Via Manel Roviras Llopart - 23/11/2020

Hi ha dos dies a la setmana que només tenim unes hores al matí per sortir, així que Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac s'ha convertit en un bon lloc per gaudir d'aquest temps tan ajustat.

La serra de l'Obac té unes quantes escalades, però cap serà llarga i de gran dificultat, però totes tindran un entorn immillorable i que podreu completar amb alguna excursió per gaudir d'aquests paratges tan encisadors.

Avui farem una escalada excursió, doncs pujarem al coll de Tres Creus des de l'Alzina del Salari, farem una via curta, després pujarem al Turó de la Pola i seguirem fins al Coll Boix per tornar a l'Alzina del Salari, el conjunt ha estat d'allò més aconseguit.

No us costarà trobar el peu de via, doncs està a 50 metres del Coll de Tres Creus en direcció a la Pola.

Des del peu de via ja tenim unes vistes sensacionals sobre Montserrat i el Paller de Tot l'Any.

La ressenya que portem comença per l'esquerra i va a la dreta per arribar al primer spit, nosaltres entrem verticals fins el primer spit i es fa molt bé.

El llarg és curt però ben assegurat, però sempre podreu posar algun alien en algun pas.

El Pitó de la tirada.

La roca és prou bona i permet gaudir d'aquesta curta tirada.

En segon llarg la roca és sensacional, però és molt curt.

Anem poc a poc per gaudir-ho millor.

Darrer pas abans d'arribar a dalt.

Si per l'esquerra podem veure Montserrat, per la dreta podem veure el Montcau.

Un cop al cim del cingle ens parem una estona a contemplar l'entorn.

El setrill, petita agulla al costat mateix del camí, on hi ha un parell de vies.

Després aprofitem per pujar al Turó de la Pola.

Aproximació: des de l'Alzina del Salari, pujarem al Coll de Tres Creus, baixarem uns 50 metres en direcció a la Pola i ja veurem la via, només ens quedarà remuntar uns metres fins el peu.

La Via: res espectacular, però molt d'acord amb la zona i que resulta ideal per gaudir d'aquests paratges. Tot i així, té un primer llarg ben trobat i un segon molt curt però amb roca excepcional.

1er llarg: 25 metres: 2 spits i 1 pitó. IV, V. Des del peu de via veurem el primer spit, podrem pujar recte cercant el punt més feble d'aquests primers metres, després seguirem una fissura fins a trobar un segon spit que ens assegura un pas un xic més difícil, seguirem per la fissura fins un pitó on haurem de anar a l'esquerra fins una savina on farem la reunió.  Podrem agafar el primer pitó de la segona tirada per reforçar la reunió. Aquest pitó és un bong que està entrar al reves i no entra el mosquetó, hi ha una baga però ja està força malmesa, penseu de portar-ne una per passar-la.

2on llarg: 15 metres 1 pitó, 2 spits i 2 savines. Ao, o Ae, o 6a+, V+, V.  Sortim amb lliure o amb Ao o amb un pas d'Ae des del pitó i després trobarem un spit, una savina que anirem flanquejant per sota fins arribar a l'aresta que pujarem rectes. Un cop al cim, anirem a buscar una alzina per fer la reunió.

Descens: en direcció Nord trobarem un corriol que ens portarà al camí de Tres Creus.

Material: 5 cintes, 1 estrep opcional, una baga prima per passar en el pitó, i l'alien groc i verd (opcionals)

Primera ascensió: Albert i Oscar Masó Garcia.

1. Enhorabona per saber aprofitar tant el temps ! Els avis estan molt enfeinats !!!!
    Nosaltres, amb mes temps vam aprofitar per fer la via Josep Aspachs que te una primera tirada molt ben trobada.

2. Gràcies Jaume!! La via Josep Aspachs ens va semblar que la roca no era massa bona, potser hi tornarem un altre dia.