divendres, 14 de juny del 2019

La Nou - Punta Oest dels Cingles de La Creuta - Via D'estiu. 12/06/2019

Tot i que el del temps deia que avui faria una mica de fresca nosaltres no ens hem abrigat massa i hem pensat que Malanyeu amb el solet estaríem molt bé.

Arribats a Malanyeu, estàvem a 7 graus i amb una boira enganxada. Hem esperat una estona per veure si s'arreglava una mica i com la cosa no canviava hem marxat a La Nou on fa uns dies havíem vist un post d'una via.

La Punta Oest dels Cingles de la Creuta - La Via d'Estiu és una via que des del camí costa veure que si pot escalar, doncs es veu molta vegetació. Tot i així, quan hi ets et sorprèn per la bona roca i els passos bonics que hi vas trobant.

Entre mig de la vegetació podem veure els dos ressalts. El segon és veu molt més marcat.

Iniciem el primer llarg al costat mateix de la pista.

Des de la primera reunió podem veure al peu de via.

Grimpada del segon llarg.

Tercer llarg curt però bonic.

Darrers passos del tercer llarg

Iniciant el 4art llarg.

Una mica més i ja som dalt.

Una roca que està plena de Corones de la Reina

Que bé que s'està quan ja et toca al sol i tens una bona vista.

La foto tradicional del cim.

Aproximació: un cop passat el poble de La Nou trobarem un trencall a la dreta que va cap a La Clusa, el seguirem durant 5 quilometres fins un encreuament que diu La To. Hi ha un mur de pedra. Deixem el cotxe aparcat en aquesta zona. Caminem 3 minuts i ja som al peu de via.

La Via: La via supera dos ressalts, el primer comença a peu de pista i després grimpar fins un collet. Per fer el tercer haurem de baixar des del collet.  Roca molt bona i passos bonics. Ideal per omplir un matí estrany com el nostre.

1ª Tirada: 15 metres Vè. 3 assegurances.  A l'inici sembla tallat per fer la pista, però no és així i ens trobarem amb uns passos drets i amb roca que fa mal els dits. Llàstima que no tota la via  sigui així.

2ª Tirada: 35 metres: II, III . Grimpada per un ressalt fins un collet.  Reunió en un arbre. D'aquí baixarem uns metres a l'esquerra fins l'inici del tercer llarg.

3ª Tirada: 15 metres: Ae (2 passos) Vè, IV. 4 parabolts.  Superem un tros amb Ae i després pujarem per un diedre fins a la reunió. Reunió en un arbre.

4ª Tirada: 30 metres : IV, V+, IV. 3 parabolts i 5 ponts de roca.  Ens situem a la placa entrant per un diedre, després anem progressant vertical fins un parabolt, on seguirem guanyant alçada en tendència a l'esquerra fins arribar a una placa. Aquí hi trobarem un pas fi per sortir per l'esquerra i seguir verticals fins el cim.

Descens: Un ràpel de 30 metres i un segon de 15 metres des de l'arbre de la tercera reunió  fins a la segona reunió bis. Després pujarem al collet i baixarem per l'altre vessant  tranquil·lament fins a la pista.

1. Que be! fred a ple mes de juny ! Veig que a l'artifo no has fet amb bagues oi?

1. Es un artifial fàcil i que es pot fet amb bagues, l’Ita ho va fer amb A0 i lliure.