dimecres, 25 de juliol del 2018

Montserrat - Clot de la Mònica - La Pastereta - Via Josep Nieto - 22/07/2018

La Pastereta sempre és una solució pels matins de calor. Tot i que ha plogut el dissabte , el diumenge sembla que durant una estona encara podrem escalar.

La via Josep Nieto és una via sense pretensions, però que té un primer llarg molt ben trobat amb passos bonics. La llàstima és que el segon llarg no hagués sortir de la reunió un xic a l'esquerra i després recte amunt. Com està oberta genera certa confusió amb la  via Funció Clorofíl·lica, tot i així et deixa bon un bon regust de boca.

Fent camí en direcció a  La Pastereta, podem gaudir d'aquestes llums especials sobre El Frare de baix.

Una bona vista sobre La Pastareta.

1er llarg: 45 metres. Equipat, possibilitats de reforçat amb un friend mitja.  Des de sota mateix, ja podem veure el primer parabolt a uns 7 metres, passos finets ens hi portaran, després anem a cercar una fissura a la dreta on hi ha un tasco abandonat, seguim per terreny dret i un xic atlètic fins el proper parabolt, després la paret es tomba una mica i anem progressan un xic a l'esquerra on veurem 1 pitó, seguim amb la mateixa tendència una mica més i ja veurem els parabols fins a la reunio.

2on llarg: 40 metres.  Equipat.  Sortim un  xic a la dreta, però vigilant a no entrar a la Via Funció Clorofíl·lica. sempre hem d'anar un mica més a l'esquerra d'aquesta via, fins al final que arriben juntes a la reunió.

3er llarg. 30 metres. Equipat. Des de la reunió veurem el primer parabolt un xic a l'esquerra de la fissura, després anirem sempre en lleugera diagonal a l'esquerra, amb passos plaents fins a la reunió.

Ràpel: per la mateixa via.

Treballant el primer llarg

Entrant a la 1ª reunió.

Sortint de la primera reunió.

La tercera tirada.

Progressant per la 3ª tirada

Des del replà de la segona reunió, encara que a contra llum, podem fer unes bones fotos mentre pugen per l'aresta del tercer llarg.

1. La Pastereta ens dóna una escalada agraïda i potent. Sempre n'he sortit amb sensació d'haver escalat quelcom més del que és la paret en realitat. Passeu per l'ombra!

2. Ahir la vaig fer aquesta via que en faltava. Un ocellot em va dir que l’avieu fet feia poc (Pere Forts), em va agradar força sobre tot el inici de la primera tirada, la tercera també es bona i la segona si vas per l’esquerra del seguros es mes aprofitable, assegurada amb alegria sense arribar a l’exposició. Records parella.