dijous, 31 de juliol del 2025

Via Diedro - Muro de la Cascada de Bachimaña - Balneario de Panticosa - 21/07/2025

Apropar-se al Muro de la Cascada sempre és un al·licient i anar-hi a fer la via del Diedro és doble al·licient. Així que ben motivats ens acostem aquesta zona, per nosaltres serà la tercera via i per en Xavi la seva primera via d'aquesta paret . Les explicacions que hem llegit la deixen molt bé. 


La nostra ressenya


Una bona paret i ben ambientada a la cascada. A primera hora del matí  estarem a l'ombra. 


Iniciant el primer llarg ja podem veure les formacions de la roca que són d'allò més especials i súper agradables d'escalar.


Gaudint dels passos bonics, que no difícils dels primer llarg. 


El segon llarg segueix amb la mateixa tònica.


Iniciem la tirada que dona nom a la via i resulta que anem per l'esperó de la banda esquerra en lloc de progressar pel diedre, ja més amunt anirem pel diedre. 


Ara si que anem per l'interior del diedre. 


En Xavi treballant la part final del diedre. 


Iniciant el cinquè llarg, just després del diedre.


Llarg sensacional però que anem a contrallum. 


Sortint del tram una mica desplomat. 


Passos molt bonics per una petita fissura de dits. 


Darrer llarg de la via. 


Ja sortim i ara ja ens toca el sol.

Foto cim.


Una passejada ens portarà fins el refugi de Bachimaña. 


Aproximació: Des dels Banys de Panticosa agafarem el GR que va al Refugi de Bachimaña fins arribar al peu de la darrere pujada “La Cuesta del Fraile” on veurem a la dreta la paret. Cercarem el lloc més fàcil per creuar el riu i després pujarem directa a la base de la paret. Parabolt amb una cinta amb el nom de la via. 1h i 15’.

La via: itinerari molt ben trobat, amb llargs espectaculars i una roca sensacional. Tot són ingredients per gaudir d’una escalada plaent. Molt recomanable. Imprescindible. 

1er. Llarg: 25 metres, 4b , 4 assegurances. Escalada de placa amb roca excepcional per les seves formacions. 

2on. Llarg: 25 metres, 4c. 4assegurances. Seguim per la placa amb tendència a l’esquerra per tornar tot seguit a la dreta fins a la reunió.

3er. Llarg: 15 metres, 2b, 1 assegurança. Grimpada fàcil fins el peu del diedre. (el segon i el tercer llarg es poden empalmar)

4art. Llarg: 40 metres, 5b, 5c, 11 assegurances. Comencem per la part esquerra del diedre i més amunt entrem al diedre que anirem seguint fins que passem a la placa de la dreta. Al final tenim dues opcions. A) arribat a un punt anem a la dreta i trobarem un parabolt amb unes anelles de cadena que ens serviran per assegurar-nos la desgrimpada de 4a fins a la reunió. Des de la reunió podem assegurar al segon força bé si hem passar les cordes bé. Després el segon passarà la corda per la cadena per poder-lo assegurar a la desgrimpada. B) pujarem uns metres més i trobarem una instal·lació per fer reunió i després fer un ràpel de 15 metres. Nosaltres hem fet l'opció A. 

5è. Llarg: 20 metres, 5c, 6 assegurances. Anirem a la dreta fins a trobar una reunió, tot seguit pujarem vertical per anar en diagonal a la dreta fins sota d’una panxeta que superarem gràcies a les bones presses que hi trobarem. Uns metres més amunt trobarem la reunió. 

6è. Llarg: 25 metres. 5b, 5 assegurances.  Pujarem verticals i anirem a buscar uns placa a la dreta on hi trobarem un fissura que ens ajudarà a superar aquests placa. Després per terreny més fàcil fins a la reunió en un còmode replà. 

7è. Llarg: 25 metres, 4c , 4 assegurances. Superarem un pas inicial molt llarg i després per placa fins a la reunió. 

8è. Llarg: 20 metres, 4b, 4 assegurances. Pugem per un diedre per sortir a la dreta per seguir per un esperonet fins a la reunió. 

Descens: des d’aquí ja veurem el refugi a sobre nostre, ens hi acostarem per un camí còmode. Després baixarem pel GR fins al Balneari. 

Material: 12 cintes exprés + R

Oberta per: Luis Royo, Carlos Budría, Carlos Roy, Gonzalo Ruedas, Julio Benedé. 2008. 

Apa a escalar que el món s’acaba!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixeu un comentari i us contestaren tan aviat com puguem