diumenge, 11 d’agost del 2024

Via "Abierto hasta el atardecer" - Serrat Inferior d'en Muntaner - Clot de la Mònica - Montserrat - 10/08/2024

La cara oest del Serrat Inferior d'en Muntaner és un sector ideal pels matins calorosos de l'estiu i per les tardes de l'hivern. La roca és molt bona i l'escalada prou bonica malgrat que, la majoria de vies,  només tenen tres tirades.

Bona vista del sector.

El primer llarg amb el temps ha canviat, doncs va caure una llastre que anava molt bé per situar-te a la primera placa. Particularment, penso que els primers metres són força més difícils. De totes maneres sempre tindrem la possibilitat de fer un pas Ao, que no ens resoldrà totalment el pas, però que ens ajudarà.

Ja som al segon llarg, doncs del primer no hem fet cap foto.

En Xavi sortint del segon llarg.

Si el primer llarg és ben bonic, el segon també està molt ben trobat amb passos per gaudir de valent.

Iniciant el tram més fàcil del tercer llarg.

Els darrers metres són més drets i més bonics.

En Xavi ben content, doncs poc a poc va recuperant la forma.

De tant en tant cal girar-se i contemplar l'entorn,

En dos ràpels ens situarem al peu de via.

Un escalada ràpida i ideal per aquests dies de tanta calor.

Aproximació: des del Clot de la Mònica pujarem en direcció a l'Artiga Baixa i a l'altura del Frare de Baix agafarem un corriol a l'esquerra que ens portarà a la base d'aquesta agulla. Anirem a l'esquerra del tot i voltarem l'agulla per entrar a la cara oest. Seguirem per la base de la paret fins que arribarem al peu de via. Llastra caiguda visible.

La Via: Itinerari de 3 llargs, on el primer i el segon són els més bonics. El tercer és més senzill però també val la pena. La via està ben equipada amb parabolts que ens permetrà gaudir de la seva ascensió amb tranquil·litat. Recomanable.

1er llarg: 40 metres. IV, 6a-, V+, V, IV+.  Haurem d'enfilar-nos al que queda de la llastra i anar a xapar el primer parabolt, després trobarem un pas difícil on haurem de tibar. (penso que sense la llastra el pas és un xic més difícil) Sempre ens podrem ajudar amb Ao. Situats a la placa ens trobarem amb passos bonics, però al mateix temps difícils fins que perd verticalitat i ja només ens quedarà un ressalt sense complicacions per arribar a la reunió.

2on llarg: 35 metres. IV+, V, 6a, V.  Sortim per la dreta de la reunió i en una fissura trobarem un pitó casolà, després anirem pujant vertical fins que trobarem una fissura que marxa a l'esquerra i la via surt recta. Fem un parell de passos per l'inici d'aquesta fissura fins que ja veurem que podem entrar a la placa que seguirem verticals fins a la reunió.

3er llarg: 20 metres. III, IV+. Progressam per una placa tombada fins arribar en un tram més dret que ens portarà a la reunió.  (compte amb la llastra de l'inici del tram dret)

Descens: per la mateixa via.

Material: 10 cintes + R.

1ª Asc.: Franc i Josep Escofet, Isabel Nativoli, i Jean Ch. Peña any 2004.