dissabte, 15 de juny del 2024

Via Kontuz, Mesedez a la Magadalena Inferior - Montserrat - 15/06/2024

Avui anàvem a la cara sud pensant que passaríem calor, i ha resultat tot el contrari, boira i vent fred. Tot i així hem pogut escalar un parell de vies que no teníem ressenyades en el blog.

Us deixem la nostra ressenya

Per començar ja hi trobarem uns metres difícils ja que la roca està un xic polida, però un cop superat el primer parabolt la roca esdevé  boníssima, fet que ens ha anat bé, doncs feina un xic de fred amb la boira i el vent.

En un dia normal l'escalada en aquest pany de paret esdevé plaent.

Iniciant el segon llarg, on amb l'espesa boira ens costava seguir la via.

Quan ja arribo quasi a dalt s'obra una mica. Curiós que l'altra vessant el dia està nùvol però sense boira espessa.

La segona reunió està una mica per sota del cim. Si volem ja podem baixar directament des d'aquesta reunió.

Peró a nosaltres ens ha agradat pujar el cim on no hi hem estat massa estona.

El nom de la via: Kontuz, Mesedez que està escrit en basc vol dir, "aneu en compte si us plau". Nosaltres no sabíem el significar ni si estava escrit en basc, però en Xavi de Bcn ens ho va comentar en el Facebook i ens ha sembla interessant donar-ho a conèixer. Gràcies Xavi!!

Aproximació: Des de Sant Joan agafarem el camí de Sant Jeroni, un cop passat la Gorra Marinera trobareu una trenca a ma esquerra, la seguirem passant per sota de la cara nord est de la Magdalena Inferior i tot seguit trobareu les escales de Jacob, les pujarem i quan arribem al collet entre la Magdalena Inferior i la Gorra Marinera,  només us quedarà voltar a la cara sud. No us costarà massa trobar el peu de via, ja que hi ha el nom retolat.

La via: Itinerari de dos llargs amb roca excel.lent on les principals dificultats estan en els primers metres, després una escalada plaent fins el cim. Recomanable.

1er. llarg: 30 metres. V+, IV, IV+, IV.  8 parabolts.  Des del peu veurem la primera assegurança i dos forats de mans que ens marcaran com arribar-hi. La roca està un xic polida a l'inici, després la roca millora i baixa la dificultat. Anirem en lleugera tendència a la dreta fins un forat, que també passarem per la dreta, un cop superat anirem a l'esquerra fins a la reunió.

2on. llarg: 30 metres. IV, IV+, IV.  6 parabolts. Sortim verticals fins sota un ressalt que superarem molt bé gràcies als bons còdols, després anirem a l'esquerra fins a la reunió.

Descens: Podrem baixar en ràpel per la mateixa via (60 m) o anar a buscar el ràpel de la normal. (35 m).

Material: 10 cintes exprés + R

Oberta per: Membres del SEAM al 2002.