dilluns, 24 de juliol del 2023

Sant Llorenç del Munt - Les Arenes - Roques d'Aguilar - Via Rumba Catalana 24/07/2023

Després de quasi 6 setmanes sense sortir a escalar, avui hi hem pogut tornar. Ha estat emocionant tornar a fer les motxilles, posar-nos els peus de gats, encordar-nos, i acariciar novament la roca. Sensacions molt bones de tornar a viure i que enyoràvem.

Com que feia dies que no fèiem res, tocava fer una via fàcil, així que hem anat a les Arenes buscant la fresca del matí i ha estat tot un molt bon encert.

Això d'escalar és com anar amb bicicleta que, encara que estiguis un temps sense exercir no es perd .

Un primer llarg senzill de 35 metres ens portarà a la primera reunió.

Això si, els mosquits ens han deixat contents, per sort només n'hi havien al peu de via.

Iniciant el segon llarg, un xic més difícil i on haurem d'escalar entre assegurances doncs hi ha 4 parabols (suficients) en 35 metres.

És una placa amb tres ressalts que és on trobarem els passos més difícils.

Quan em toca pujar em costa una mica....

Sortint de la segons reunió on hi trobarem un pas força dret.

Després un parell de passos més i ja arribarem a la tercera reunió.

Sortint de la tercera tirada.

Com no volem fer ràpel, sortim amb una grimpadeta fins el camí de baixada.

Mentre plaguem el material ens aturem a admirar la nostra Mola.

Contents com dos nens amb sabates noves, anem baixant pel corriol discutint la jugada. Ara ja no hi ha qui ho pari un altre cop!!

Aproximació: Si veniu per la carretera que va de Castellar a Sant Llorenç, un cop passat el quilometre 12, trobareu una indicació que anuncia que a ma dreta trobareu una àrea d'esbarjo i la pista que va al petit nucli urbà de Les Arenes. Entrarem a l'àrea i seguirem per la pista que surt a ma esquerra, trobarem un pont que passarem i tot seguit a ma dreta haurem de deixar el cotxe en una bona esplanada. Sobretot no seguiu fins Les Arenes, doncs és difícil d'aparcar i els veïns és molesten.

Després seguirem per la pista fins a la primera casa que a ma dreta surt una pista que als pocs metres és converteix amb un camí. Anirem pujant per aquest camí fins que fa una ziga-zaga i al final de la mateixa veureu que surt un corriol, a ma dreta, (fita gran) que ens acostarà a peu de via. Mateixa aproximació que l'Aresta de La Sardana.

La Via: itinerari de 3 llargs, obert des de vaig amb les assegurances justes i necessàries. La via transcorre en paral·lel a l'Aresta de la Sardana. Segurament és la via més llarga del sector. Recomanable.

1er llarg: 35 metres. III, II, III+. 3 parabolts. Pujarem verticals al primer parabolt i després anirem a l'esquerra per un tram molt fàcil que ens situarà en un ressalt que superarem i arribarem a una corda fixa que ens portarà a la 1ª reunió.

2on llarg: 35 metres. III, IV, V. 4 parabolts.  Pujarem per una placa on haurem d'anar superant els ressalts típics d'aquesta zona.

3er llarg: 25 metres. V, V-, III. 3 parabolts.  Sortirem per l'esquerra de la reunió amb un pas dret, després un segon ressalt que un cop superat, ja arribarem a la reunió per terreny fàcil.

Descens: ràpel per la mateixa via.

Material: 4 cintes + R. Opcional algun friend mitja. Nosaltres no vàrem posar res.

1ª Ascensió: Andrea C. i Sílvia Ll. 11/6/2022

1. Nosaltres tambe recomençarem per una via com aquesta. Quina ilu parella.
    Salut i a escalar que el mon s, acaba.

1. Hola Sergi, una bona via per començar. Segur que aviat hi podreu anar. Ànims!! Manel&Ita.

2. Que bé tornar-vos a veure a la vertical ! Bona recuperació Manel !

1. Gràcies Jaume, ja hi tornem a ser, a veure com va tot plegat!!