dissabte, 11 de juny del 2022

Montserrat - Sant Benet . L'Elefant - Via The Wall - 11/06/2022

Amb les previsions de molta calor, marxem ben aviat de casa i anem a una via que està ben protegida del sol, la roca és brutal i l'escalada súper plaent.

Són les 9 quan comencem a escalar i el sol encara i toca d'esquitllada, fet que dificulta veure les assegurances. Calor, calor, ja veiem que a la via no en passarem.

Un primer llarg preciós que va de còdol a còdol i va guanyant alçada i verticalitat.

En algun tram fins i tot desploma una mica.

Els còdols marquen el camí.

Avui és la tercera vegada que faig aquesta via, el primer cop quan la van obrir, després la vaig repetir perquè l'Ita no l'havia fet i avui la repetim perquè en tenim un molt bon record.

Iniciant el segon llarg.

Si el primer llarg és preciós aquest segon és meravellós, vertical, roca excel.lent, ambient, tot són ingredients per gaudir d'aquesta tirada.

Entrant a la reunió, hi ha un passet que desploma que ens ho haurem de mirar bé, però gràcies a les bones presses surt prou bé.

Iniciant el tercer llarg, aquest molt més senzill i tombat, però també té el seu atractiu.

La  segona reunió.

Sortint de la via ben contenta i satisfeta.

Foto cim, ara al sol que s'hi està millor.

Gaudim del paisatge que ens envolta.

Baixant fem la visita a Sant Salvador.

Aproximació: des de Sant Benet anirem en direcció a la Momia i en la primera trenca anirem a l'esquerra i pujarem fins al collet amb la Trufa, després anirem pujant passant pel costat de Sant Salvador i arribarem a un coll. Ara seguirem unes senyals grogues que primer van flanquejant i després baixen una mica per una carena fins que de sobte tomba a la dreta i segueix baixant fins arribar a una trenca a la dreta que hi ha una bona fita. Agafarem aquesta trenca senyalada amb marques blaves fins al peu de la via.  El primer llarg comença al costat d'una llastra petita que està a terra. El primer parabolt està un xic alt.

La Via: Itinerari de tres llargs que puja per la cara oest de l'Elefant, roca immillorable, equipament amb criteri on gaudireu d'una escalada plaent i divertida.  Molt recomanable.

1er llarg: 40 metres. IV+, Vè.  Pujarem vertical fins el primer parabolt que està un xic amunt. Al principi, la roca està un xic polida, però només són els primers metres. Anirem pujant verticals i després en diagonal a l'esquerra amb passos bonics i algun una xic desplomat, però la quantitats de còdols permet una escalada plaent.

2on llarg: 40 metres IV+/V-, V.  Sortim per l'esquerra de la reunió i anem pujant vertical amb una escalada divertida fins poc abans d'arribar a la reunió que, hi ha un petit desplom i haurem de fer una tibadeta.

3er llarg: 35 metres. IV. III.  Des de la reunió estan, veurem un pitó a uns metres més amunt. Pujarem fins el pitó i superarem un petit ressalt, després anirem sempre en tendència a l'esquerra fins a trobar la reunió uns metres per sota del cim.

Descens: desgrimpant per la normal de l'Elefant.

Material: 10 cintes + R.

Equipament: parabolts, 1 pont de orca i 1 pitó.