dimecres, 15 de juny del 2022

Montserrat - La Plantació - La Presidenta - Via Canvi Climbàtic - 14/06/2022

Com que la calor és forta, escollim una via a l'ombra, però per assegurar la jugada addicionalment sortim més aviat que altres dies.

Hem quedat amb en Ramir Aparici que tampoc li fa mandra matinar, així que 2/4 de 7 ja sortim cap a la Vinya Nova.

Amb la fresca del matí hem pujat molt bé fins a peu de via i a 1/4 de 9 ja estàvem llestos per començar i a les 10 ja estàvem al cim. Així que hem baixat, encara, amb bona temperatura.  L'estratègia d'anar d'hora ha funcionat molt bé, doncs una mica abans de les 12h ja érem al cotxe.

L'Ita no s'ho pensa dues vegades i demana per començar.

I després vol seguir amb la segona.

En el segon llarg (Foto Ramir)

El primer llarg és una placa tombada que al principi la pressa és més arrodonida per l'aigua, després el segon llarg, ja és més vertical i molt ben equipat, nosaltres no hem necessitat posar-hi res.

Curt flanqueig per entrar a la segona reunió que farem en una canal i bon arbre.

El tercer llarg té una placa més mantinguda i amb bona roca.

Els darrers metres verticals i força difícils. (Foto Ramir) on al final faré algun Ao. (foto Ramir)

En Ramir i l'Ita s'ho fan molt bé.

Aquest darrer llarg és curt però molt ben trobat.

L'entorn és bonic i molt tranquil.

Aproximació: Des del pàrquing de la Vinya Nova, anirem en direcció a Collbató fins l'antic pàrquing del Clot de la Mònica, des d'aquí anirem pujant pel camí fins al collet, abans d'arribar-hi deixarem el camí amb marques blaves que va a Sant Joan. Des del collet baixarem una mica i després planejarem fins a trobar una gran fita que ens marcarà l'inici del Torrent dels Llorers, anirem entrant i poc a poc s'anirà estranyen fins a situar-nos sota d'un gran bloc on a la seva esquerra hi ha uns esglaons per superar-lo, després caminarem uns metres i ja arribarem a l'inici de la via de 45 m a 1h. Inicial al peu de via.

La Via: itinerari que va superant diferents ressalts fins arribar a la Roca Vicepresidenta, i després amb un llarg curt arriba a la Presidenta. Malgrat és una via sense ambient si que trobarem una escalada agradable gràcies a la bona roca i el seu equipament. Donat que la seva orientació és Oest Nord, gaudirem de l'ombra durant al matí. Recomanable.

1er. llarg: 40 metres. IV, III. 1 pitó i 2 espits.  Pujarem per una placa tombada amb bona roca però un xic arrodonida. La reunió la trobareu a la dreta, just sota de l'inici del segon llarg (2 espits).

2on llarg: 45 metres. IV+, V.  11 assegurances. Placa vertical i bonic amb molt bona roca on gaudirem d'una escalada plaent. Reunió a la canal de la dreta en un arbre.

3er. llarg: 40 metres. V, V+, IV. 8 assegurances. Esperó bonic, i molt ben trobat, al final anirem a la dreta al coll entre la Vicepresidenta i la Presidenta. Reunió en un arbre. Després farem un canvi de reunió a la dreta en un bon arbre.

4art llarg: 15 metres. V+, 6a o Ao, V. IV.  Ens enfilem a l'arbre i podrem posar un totem groc abans d'agafar el primer espit, després amb passos drets i mantinguts arribarem a un pitó on anirem en tendència a l'esquerra fins a trobar el ràpel. Per pujar el cim haurem de fer una curta grimpada però amb molt mala roca.

Descens: ràpel de 15 metres. Després agafarem la canal que baixa al Torrent dels Llorers i tornarem al peu de via.

1. Enhorabona amics ! Aquesta via em porta molts records, va ser la protagonista del meu retorn a la vertical després de sis mesos aturar per una reparació de la meva espatlla....

1. Gràcies Jaume, ja ho vaig llegir en la teva crònica, molt explicativa del moment que estaves passant.

2. hola fins quin collet sa de pujar per poder anar al peu de via .

3. En el mapa no diu el nom, suposo que és el de l'Artiga Baixa. Ja veuràs, vas pujant pel camí que passa per sota de la Pastereta, està marcat amb marques grogues i blaves. Arribaràs un punt que les marques blaves van a la dreta direcció a Sant Joan, tu seguixes per les altres i en menys de 5 minuts arribaràs al coll.