dissabte, 18 de juny del 2022

Montserrat - Clot de la Mònica - Serrat Inferior d'en Muntaner - Via "Abierto hasta el Atardecer" 18/06/2022

Seguim sortim d'hora i anant a vies a l'ombra, així que anem a repetir la via "Abierto Hasta el Atardecer", doncs estem protegits del sol fins a migdia i l'aproximació és ben curta.

Tot i que és una via que tenim assegurada l'ombra matinem força i la temperatura ja és ben alta, i per postres agafem un accident a l'alçada d'Esparreguera i estem quasi 45 minuts mig parats fins que ens devien per l'antiga nacional.

Una bona vista del Serrat Inferior d'en Muntaner - Vessant Oest. Un bon racó pels matins de calor.

Des de que va caure la llastra al principi els primers metres són un xic més difícils.

Començant el bonic segon llarg

Sortint del tram difícil del segon llarg

Darrers metres de la via

Arribant al ràpel.

Hem encertat la via, tot i que no ens ha tocat el sol, la calor era forta i es notava. Tot i així, hem gaudir de la bona roca i dels seus passos bonics.

Aproximació: des del Clot de la Mònica pujarem en direcció a l'Artiga Baixa i a l'altura del Frare de Baix agafarem un corriol a l'esquerra que ens portarà a la base d'aquesta agulla. Anirem a l'esquerra de tot i voltarem l'agulla per entrar a la cara oest. Seguirem per la base de la paret fins que arribarem al peu de via. Llastra caiguda visible.

La Via: Itinerari de 3 llargs, on el primer i el segon són els més bonics. El tercer és més senzill però també val la pena. La via està ben equipada amb parabolts que ens permetrà gaudir de la seva ascensió amb tranquil·litat. Recomanable.

1er llarg: 40 metres. IV, 6a-, V+, V, IV+.  Haurem d'enfilar-nos al que queda de la llastra i anar a xapar el primer parabolt, després trobarem un pas difícil on haurem de tibar. (penso que sense la llastra el pas és un xic més difícil). Situats a la placa ens trobarem amb passos bonics, però al mateix temps difícils fins que perd verticalitat i ja només ens quedarà un ressalt sense complicacions per arribar a la reunió.

2on llarg: 35 metres. IV+, V, 6a, V.  Sortim per la dreta de la reunió i en una fissura trobarem un pitó casolà, després anirem pujant vertical fins que trobarem una fissura que marxa a l'esquerra i la via surt recta. Fem un parell de passos per l'inici d'aquesta fissura fins que ja veurem que podem entrar a la placa que seguirem verticals fins a la reunió.

3er llarg: 20 metres. III, IV+. Progressam per una placa tombada fins arribar en un tram més dret que ens portarà a la reunió.  (compte amb la llastra de l'inici del tram dret)

Descens: per la mateixa via.

Material: 10 cintes + R.

1ª Asc.: Franc i Josep Escofet, Isabel Nativoli, i Jean Ch. Peña any 2004.

1. Una via ben interessant i a l'ombra els matins, enhorabona !

1. Moltes gràcies, tot i que feia molta calor hem pogut escalar. Sort que hem anat d'hora!!

2. Una via ben maca. El principi del primer, des que va caure la llastra, el trobo més difícil que el del segon llarg. Per a mi és un bon 6a, sinó una mica més...

1. Hola Lluís, és possible que sigui com dius, en aquest cas jo ho vaig fer de segon i això és nota. Abans quan et posaves de peu sobre la llastra t'ho podies mirar bé. Ara, en canvi, t'hi has de posar directament i és força més difícil.