dimecres, 22 de juny del 2022

Montserrat - Agulles - Paret Oest - La Peluda - Via: Dels Rodríguez. 21/06/2022

Avui hem quedat amb el Ramir per anar a La Peluda, però, tot i que hem marxat d'hora, a peu de via ens trobem amb el Ramon que va a la mateixa via en solitari. Al final acordem que en Ramir anirà amb el Ramon al davant nostre.

Us deixem la nostra ressenya

Foto de la via

En Ramir en el primer llarg. Just quan arriba a la reunió comença a ploure. Dubtes si seguim o baixem, al final ens hi posem doncs esperem que no sigui res.

La via comença uns 5 metres per l'Agulla del Sol Ponent i després ja es posa a la paret de la La Peluda.

Aquest primer llarg està molt ben trobat doncs va a buscar una llastra sensacional que ens portarà a la primera reunió.

Esperant per entrar a la reunió, (Foto Ramir)

L' Ita iniciant el primer llarg.

Poc a poc va pujant i menys un parell de passos li surt tot en lliure.

A la primera reunió preparant-nos per començar la segona tirada.

Iniciant el segon llarg en Ae, passos molt curts, ideal per iniciar-se a la tècnica de l'artificial.

Per sort ha parat de ploure, ara només fa rafegues de vent, a voltes calent del sud, a voltes fresquet del nord. Sembla que estem al mig.

Arribant a la segona reunió, Foto Ramir.

L'Ita segueix sense desplegar els estreps i puja amb Ao.

Passos bonics abans d'entrar a la segona reunió. Torna a ploure una mica.

Quan comença l'Ita el tercer llarg plou de valent i fins i tot mulla la roca. Les rafegues de vent són fortes i molesten una mica. Per sort l'equipament és generós.

Superant un bon desplom amb Ao, abans d'entrar a la tercera reunió.

Entrant a la reunió.

El darrer llarg ja empalma amb l'Aresta Bruc.

Bona vista sobre l'Agulla del Sol Ponent, veïna de l'Agulla La Peluda.

Contents en el cim.

Aproximació: A Coll de Guirló seguirem uns metres en direcció al Refugi d'Agulles i tot seguit trobarem un corriol que puja directa fins al peu de la Via Cerdà-Riera a La Bandereta, després seguirem a la dreta per sota del Sabre i arribarem a peu de via.

La via: itinerari que combina el lliure i l'artificial Ae per pujar per la cara oest de l'Agulla La Peluda. Molt ben equipada amb parabolts i algun espit, que podrem combinar el Ao o el lliure sense superar mai una dificultat obligada de cinquè.  Recomanable.

1er. Llarg: 20 metres V, 6a+ o Ao/V.  Pujarem uns metres per la L'Agulla Ponent i en el segon parabolt passarem a un diedre de l'esquerra, pujarem uns metres i ens incorporarem a la paret de L'Agulla La Peluda on veurem una llastra per on podrem pujar en tècnica de bavaresa i Ao fins a la reunió. Tirada molt ben trobada.

2on Llarg: 20 metres. Ae.  Artificial molt fàcil d'Ae que primer puja vertical i després va en lleugera tendència a la dreta fins a la reunió.

3er Llarg: 20 metres.  6a o Ao/V.  Sortim verticals amb algun pas difícil, després anirem seguint una fissura en diagonal a l'esquerra fins sota d'un ressalt que superarem en Ao o 6a.

4art. Llarg: 35 metres. III.  Anem a buscar l'aresta que ens portarà fins el cim per terreny molt fàcil.

Descens: Ràpel de 20 metres per la vessant Est.

Material: 20 cintes exprés, 1 estrep, +R.