diumenge, 7 de novembre del 2021

Vilanova de Meià - Pas Nou - Combinació de vies Corsarios i Gudaris 5/11/2021

En diverses ocasions havíem intentat fer la via Gudaris, però per diversos motius no havíem arribat al peu de la via. Aquest cop hem aconseguit acompanyats de la Montse, el Sergi i Adri. Ha estat una combinació de vies molt agradable i especialment en aquesta època que ja comença a fer fred.

Per arribar a la Gudaris, abans hem fet un llarg senzill de la primera placa i després ens hem posat uns a la Piratas i nosaltres a la Corsarios. Com van una al costat de l'altra ens hem pogut anar fent fotos i seguir fent-la peta una mica. Hem rigut d'allò més.

Des de la carretera hem pogut fer una bona foto de la Gudaris.

El primer llarg de la placa inicial que ens ha anat bé per anar escalfant, doncs al principi feia un airet de nord que no ens sobrava res.

Començant la Corsarios, un primer ressalt que ja et fa tibar, sort que hi ha molt bones presses en tota la tirada i ho podrem gaudir d'allò més.

En Adri a la via Piratas

Des de la reunió podem fer bones fotos.

Recuperar i fer fotos sembla que no va massa bé, jejeje.

Amb aquest roca d'escàndol no hi ha qui no gaudeixi escalant

Entrant a la reunió després d'aquest llarg tan bonic i plaent d'escalar.

La Montse a plena feina...

Iniciant el segon llarg de la Corsarios.

Entrant a la reunió

Després d'anar uns quants metres per la feixa, trobem l'inici de la via Gudaris.

L'Ita no s'ho pensa massa i comença la primera tirada de la Gudaris

Mirant el pas de 6b, la solució final serà fer un pas d'estreps.

En Sergi a la primera reunió de la Gudaris.

Uns metres abans d'entrar a la reunió hi ha un petit ressalt on haurem de fer una bona tibadeta, això si, curta.

Un darrer ressalt amb bona pressa ens portarà a una placa amb la roca més trencada que seguirem fins el cim.

Ja ha marxat al sol a la carretera, però ja estem dalt.

La Montse assegurant als companys

Molt contents de lo bé que ens ho hem passat ens fem la foto del cim.

Us deixem la nostra ressenya

Aproximació: des de la carretera pujarem fins al peu de la placa on trobarem diverses vies per pujar a la feixa que ens portarà a la via Corsarios.

La Via: una combinació de vies que ens ofereixen una escalada plaent i ben equipades. Gaudirem de 6 llargs efectius molt ben trobats i malgrat tenir que pagar el peatge de dues feixes la combinació és del tot recomanable.

1er llarg: 45 metres , IV. Nosaltres hem pujat per una via que està a l’esquerra de la gran placa.

2on llarg: 50 metres. II. Sortim a la dreta per pujar a la feixa amb una grimpada de II, desprès seguirem caminant fins a trobar la placa amb el nom de la via Corsarios. Reunió en una savina.

3er. llarg: 30 metres. V+. Una placa preciosa típica de la zona completament equipada menys el primer parabolt que ja fa temps varen treure la plaqueta.

4art. llarg: 25 metres. V. Sortim verticals i després a la dreta per una bona placa molt plaent d’escalar.

Per anar al peu de la via Gudaris, sortirem rectes fins arribar a una feixa arrant de paret, després anirem caminant a l’esquerra fins que s’acabi la corda que farem una reunió en una savina. Tot seguit seguirem arrant de paret un xic brut fins que trobar la placa de la via.

5è llarg: 25 metres. V+, V.  Sortirem verticals fàcils fins el primer parabolt, ara ens trobarem uns passos molt difícils fins arribar a superar un petit sostret on la dificultat baixa un xic. Entre el segon i el tercer parabolt podrem posar un pont de roca o un friend per assegurar-nos aquest tram on hi ha un cert distanciament entre assegurances.

6è llarg: 30 metres. IV, 6b, IV+, V.  Sortim verticals fins arribar el primer parabolt on trobarem el tram de 6b, que podrem resoldre amb lliure, amb Ao, o amb Ae, en funció del nostre grau. ( A la nostra dreta veurem un pitó, que no hi hem d’anar) del segon parabolt la roca és molt bona i va en tendència a l’esquerra fins sota un ressalt on trobarem dos parabolts molt junts que asseguren bé una possible caiuguda en una lleixa, després ja per terreny fàcil fins a la reunió.

7è llarg: 25 metres, IV+, IV. Sortim rectes fins sota d’un ressalt on trobarem el primer parabolt. Aquest sostret el superarem per l’esquerra i després seguirem per una placa fins el cim. En els darrers metres haurem de tenir cura amb la roca.

Descens: acabarem de pujar fins a dalt de la paret i després anirem baixant en direcció oest fins unes trinxeres. Per sota de les trinxeres trobarem un corriol que ràpidament ens baixarà fins a la carretera que seguirem fins l’aparcament. Compteu uns 30 minuts.

Apa a escalar que el món s’acaba!!