diumenge, 14 de novembre del 2021

Vilamala (Solsonès) Via Mussol Gris 14/11/2021

Vilamala és una zona diferent, on és més important l'entorn que l'escalada, un lloc on es respira tranquil·litat per els quatre costats. Ara, a la tardor, la canal d'aproximació té uns colors especialment bonics. Només per gaudir d'aquest espectacle ja justifica el viatge. Addicionalment, avui hem pogut gaudir d'un dia bonic, mentre als fons de la vall han tingut la boira tot el dia.

fent l'aproximació una mica abrigats doncs l'airet del nord es comença a fer notar

Des de lluny ja veiem la canal que haurem de fer cap i sobre mateix la paret.

L'inici és comú amb l 'Arantxa, però un cop passat el segon parabolt nosaltres seguirem rectes.

Des de la reunió gaudir del plaer de veure els colors dels arbres de la canal és un moment únic.

Sortint de la primera reunió.

Un cel blau ens acompanyarà bona part del matí.

Terreny fàcil de la tercera tirada.

Hi ha moments que no cal recolzar-te a la roca.

Un passet per donar-li color a la quarta tirada

Un metres abans d'entrar a la quarta reunió.

Ja estem sobre el gran còdol, però m'ha costat lo meu.

Després seguirem verticals amb passos molt elegants i bonics.

L'Ita assegurant atentament a la quarta reunió.

Uff la boira comença a pujar.

La carena i la grimpada final, li acabem de donar un toc de gràcia a la via.

Aproximació: des de Solsona agafarem la carretera que va a Coll de Jou fins arribar al quilometre 21,50 on trobarem un gran revolt i un bon aparcament a la dreta. Seguirem la pista que al principi va baixant fins que arribarem a un punt que planeja, just a la dreta veureu unes fites i senyals grogues que van a sota d'un esperó, després anirem seguint en direcció sud per la carena fins a trobar la canal de baixada al barranc. Baixarem per la canal per un corriol ben marcat fins que ens portarà a un torrent que baixa recte, compte en aquest punt hem d'anar a la dreta un tros planer, després tornarem a baixar fins que creuem la primera canal, seguirem uns metres i trobarem la segona canal per on anirem pujant fins arribar al peu de la via a mà esquerra del torrent.

La Via: Itinerari interessant, amb quatre llargs fàcils i un 5è on haurem d'escalar, tot en un entorn immillorable. Recomanable.

1er llarg: 30 metres. IV. 5 parabolts. des de peu de via estant veurem els dos primers parabolts de la Via Arantxa (són de 8mm), pujarem fins el segon i després ja seguirem recte amunt per un terreny agradable, els parabolts de la via El Mussol Gris, són de 10 mmm. La primera reunió està un xic a la dreta.

2on llarg: 50 metres. III, II, 2 parabolts. Sortim per la dreta i ràpidament trobarem el primer parabolt i uns metres més amunt el segon, després seguirem per terreny molt fàcil fins a l'alçada d'un boix. La reunió està uns 15 metres a la dreta d'aquest boix.

3er llarg: 35 metres. II, III.  2 parabolts. Pugem rectes amb un grimpada fàcil fins a la reunió.

4art llarg: 30 metres. III, III+. 2 parabolts.  Sortim rectes fins un bloc de color taronja on trobarem el primer parabolt, després anirem en tendència a la dreta fins sota d'un tram un xic més dret, segon parabolt, uns passos més i entrem a la reunió.

5è llarg: 30 metres. V+, Vè, IV. 6 parabolts. Sortim amb un pas obligat i difícil per superar un ressalt i situar-te sobre uns grans còdols, després seguirem verticals però sempre amb lleugera tendència a la dreta, passos bonics , però difícils. Reunió amb dos parabolts a la dreta de la savina.

Descens: anirem crestejant fins arribar un coll, després una grimpada fàcil, però que caldrà anar en compte, ens portarà a un corriol que està fitat i ens deixarà en el mateix revolt. 15 a 20 minuts.

Apa a escalar que el mon s'acaba!

1. Tens raó Manel, quins colors tan xulos. Casi no reconec l'indret. Molt boniques fotos 👌👌👌

1. Gràcies. Avui estava preciós i més amb el mar de boires al fons de la vall.